کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ آبان

برای اولین‌بار در طول هفت سال گذشته، سامسونگ و اپل برترین سازندگان گوشی‌های هوشمند نیستند، هواوی در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ از اپل پیشی گرفت و یک بار دیگر در سه ماهه‌ی سوم، این سازنده‌ی چینی از همتای آمریکایی خود جلو افتاد.
فروشندگان تلفن همراه، در این دوره، در مجموعه ۳۵۵.۲ میلیون دستگاه در سراسر جهان فروختند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳۷۷.۸ میلیون دستگاه فروخته شده، ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. در بین پنج فروشنده‌ی برتر، تنها سامسونگ و Oppo فروشی کمتر از سال گذشته داشتند. ارقام ارائه شده برای سه ماهه‌ی سوم توسط IDC تهیه شده که به طور خلاصه در جدول زیر آمده:
پنج شرکت برتر تلفن هوشمند، فروش‌ها در سراسر جهان، سهم بازار، رشد سالیانه، سه ماهه ی سوم ۲۰۱۸ (واحد فروش به میلیون)

سامسونگ با از دست دادن ۱.۸ واحد، از ۲۲.۱ به ۲۰.۳ درصد سهم بازار دست یافت و ۱۱.۱ میلیون گوشی کمتر فروخت. سامسونگ معمولا مالک یک پنجم بازار است و این میزان بدون تغییر باقی ماند. هواوی با رشد ۴.۲ درصدی، ۱۴.۶ درصد سهم بازار را از آن خود کرد، مدل‌های P20 و P20 Pro متعلق به هواوی به رشد تقاضای خود ادامه می‌دهند.
در عین حال، سهم اپل در این مدت ۰.۸ درصد رشد داشت و از ۱۲.۴ به ۱۳.۲ درصد رسید که این را مدیون iPhone XS خود است. شیائومی هم با رشد ۲.۲ واحدی، ۹.۷ درصد سهم بازار را صاحب شد. Oppo هم به ۸.۴ درصد سهم بازار رسید.
بدون شک، سه ماهه‌ی آینده جذاب خواهد بود. سامسونگ به طور معمول شرکت برتر سه ماهه‌های اول سال است، در حالیکه اپل برنده‌ی سه ماهه‌ی چهارم است. آیا سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۸ هم همین نظم را دنبال می‌کند یا شاهد تغییر دیگری هستیم؟ و مهم‌تر از همه، اعداد و ارقام کلی برای تمام سال به چه شکل خواهد بود؟

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه