ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۳ فروردين

درحالیکه شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده که در نوروز امسال ۴۳.۵ میلیون دقیقه مکالمه‌ی بین‌الملل میان ایران و دیگر کشورها برقرار شده است اما آمار نشان می‌دهد که این میزان در مقایسه با نوروز سال ۹۶ حداقل به میزان یک پنجم کاهش پیدا کرده است.
به گزارش تماس‌نیوز، سهراب آغ بیات مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام اینکه در ایام نوروز امسال این شرکت‌ بیش از ۴۳ میلیون ۴۵۷ هزاردقیقه ترافیک بین‌الملل هموطنان را بین ایران و دیگر کشورهای جهان برقرار کرد، گفت: از این حجم مکالمه، بیش از ۲۸ میلیون و ۹۷۶ هزار دقیقه (معادل ۶۶.۷ درصد کل مکالمات بین‌الملل ایام نوروز) سهم ترافیک صادره از ایران به دیگر کشورها و حدود ۱۴ میلیون و ۴۸۱ هزاردقیقه (معادل ۳۳.۳ درصد کل مکالمات بین‌الملل ایام نوروز) سهم ترافیک وارده بین‌الملل به کشور بود.
وی افزود: بیشترین مسیر ترافیک بین‌الملل مربوط به کشورهای افغانستان، عراق، امارات، ترکیه، پاکستان، آمریکا، آذربایجان، کانادا و آلمان بوده است.
مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه اوج ترافیک روزانه دراین ایام مربوط به روز اول فروردین سال ۱۳۹۷ بوده است، اظهار کرد: در این روز بیش از ۴ میلیون و ۵۳۰ هزار دقیقه (معادل ۱۰.۴ درصد کل مکالمات بین‌الملل ایام نوروز) مکالمه‌ مبادله شد.
این درحالی است که در ایام نوروز پارسال ۵۴ میلیون و ۳۷۲ هزار دقیقه ترافیک بین‌الملل هموطنان بین ایران و دیگر کشورهای جهان برقرار شد. از این حجم مکالمه، ۳۴ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۶۳۱ دقیقه سهم ترافیک صادره از ایران به دیگر کشورها و ۱۹ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۹۱۸ دقیقه سهم ترافیک وارده بین‌الملل به کشور بود.
ضمن اینکه بیشترین مسیر ترافیک بین‌الملل مربوط به کشورهای افغانستان، عراق، امارات، آمریکا، پاکستان، ترکیه، آلمان و کانادا بود.
البته در نوروز سال گذشته اوج ترافیک روزانه مربوط به روز سی اسفند ۱۳۹۵ همزمان با تحویل سال ۱۳۹۶ بود که در این روز ۵ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۶۱۹ دقیقه مکالمه مبادله شد.
حال اگر آمار نوروز امسال را با سال گذشته مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که حجم ترافیک بین‌الملل در کشور در ایام نوروز ۸ میلیون و ۵۰۹ دقیقه، معادل ۲۰ درصد کاهش یافته است.
از نظر پیک مکالمات نیز اگر نوروز ۹۷ و ۹۶ را با هم مقایسه کنید متوجه می‌شویم که امسال با کاهش ۲۳۰ هزار دقیقه‌ای مکالمات بین‌الملل در روز پیک مواجه بودیم.
اما از نظر کشورهایی که بیشترین مکالمات بین‌المللی میان آن‌ها و کشورمان برقرار شده جز کشور آذربایجان تقریبا هیچ تغییر دیگری پیدا نکرده است.
مقایسه انجام شده نشان می‌دهد که حتی از نظر رفتار برقراری مکالمات بین‌الملل نیز در سال گذشته و امسال نیز شاهد تغییرات کمی بودیم. به طوریکه در نوروز امسال ۶۶.۷ درصد مکالمات صادره و مابقی وارده به کشور بوده است. در حالیکه نوروز پارسال ۶۴.۳ درصد صادره و مابقی وارده به کشور بوده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه