گوناگون
دنیا شکوهی۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد

مانند بسیاری از غول های سیلیکون ولی فیسبوک نیز متولوژی خاص خود را برای القا به کارکنانش دارد. برای گسترش این داستان اصیل فیسبوک از انتشارات داخلی خود برای منتشر کردن کتابی متشکل از جملات قصار استفاده کرده است. برای هدایت کارکنان به سمت نور!


تعدادی از عکس های کتاب بر روی وب سایت بن بری منتشر شده است. بری طراحی است که لابراتوار تحقیقات آنالوگ فیسبوک را اداره می کند. استودیویی که تفکرات غیر دیجیتال بزرگترین کمپانی رسانه اجتماعی دنیا را  تشویق میکند.
بن بری شرح می دهد: از وقتی کمپانی فیسبوک شروع به کار کرد ما با چالش های بسیاری روبرو بودیم. یکی از آنها توضیح ماموریت کمپانی، تاریخ و فرهنگ آن به کارکنان جدید بود. طی سالها بحث های سازنده و مناظره های بسیاری درون گروه فیسبوک رخ داده است چه بوسیله نامه و چه رودررو. اشخاصی که در آن زمان حاضر بوده اند از محتوا باخبراند اما دسترسی به آن برای کارمندان تازه سخت بود حتی اگر میدانستند شما به دنبال چه چیزی میگردید. ما در نظر داشتیم تا پکیجی ارائه دهیم تا شامل تمام آن داستانها و ایده ها باشد تا در اختیار کارکنان قرار دهید. کتاب قرمز کوچک نام رساله ای از سخنان دیکتاتور کمونیست چین مائو زدونگ است. اعضا ی گروه آن رساله را همه جا با خود میبردند و نقل می کردند. حالا عنوان بی مزه ای برای کتاب راهنمای خوش آمد گوی یک شرکت تکنولوژی است.


آموزه های زاکربرگ گستره ای از پوچ تا خردمندانه را شامل میشود. اگرچه محتوای کتاب دارای اندکی باور اهمیت به خود دور از واقعیت است، اما بسیاری از آن درست به نظر میرسد. حق با توست فیسبوک، من تو و سیاست های حریم خصوصی وحشتناکت را دوست ندارم. ولی از تو استفاده میکنم چون دوستانم از تو استفاده میکنند و من آن هارا دوست دارم.



مانند خیلی از نظام نامه (کتاب راهنما)هایی که قبلا دیده ایم، کتاب قرمز کوچک فیسبوک زیباست  و طوری طراحی شده که شما مایل به نگه داری آن در قفسه کنار میز کار خود هستید. این کتاب به عنوان یک خاطره عزیز طراحی شده که به کارکنان جدید خوشامد گویی کند، و به آن ها یاد آوری کند که در حال آزاد کردن و اتصال بیشتر دنیا هستند. از این بهتر هم میشود؟



برچسب هاّّFacebookRed book
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فیس بوک : عکس های آپلود شده با تلفن همراه را از ماه جولای حذف خواهد شد