گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ دي

The Library of Congress (LOC) به تازگی تغییراتی را در برنامه‌ی طولانی مدتش برای آرشیو کردن Twitter اعلام کرد. Gizmodo گزارش می‌کند از 31 سپتامبر 2017، این کتابخانه آرشیو تمامی توئیت‌ها را متوقف کرده و به جای آن توئیت‌های خاصی را بر اساس "شرایط بسیار گزینشی" انتخاب و بایگانی می‌کند. این تصمیم در White Paper (اوراق سفید) منتشر شده‌ی اخیر اعلام شده بود که توضیح می‌دهد "توئیت‌های جمع‌آوری و بایگانی شده بر مبنای موضوعی و رویدادی خواهند بود، شامل وقایعی همچون انتخابات، یا موضوعاتی مربوط به علایق ملی مانند سیاست عمومی."
LOC اولین‌بار برنامه‌های خود را در قالب ایجاد یک بایگانی قابل جستجوی مستقل اعلام کرده بود که شامل هر توئیت عمومی با سن حدود 7 سال بود. اجرای این پروژه برای چندین سال به تاخیر افتاد. در سال 2013، اوراق سفیدی از جانب این سازمان منتشر شد که در آن‌ها این تاخیر را به مسائل بودجه‌ای و کمبود نرم‌افزاری نسبت می‌داد. این بخش بایگانی، همچنان تا سال 2016 راه‌اندازی نشد. در آن زمان، The Atlantic گزارش کرد که هیچ مهندسی برای این پروژه در نظر گرفته نشده است و از آنجایی که تعداد توئیت‌های ارسال شده به صورت روزانه از 55 میلیون در سال 2010 به 500 میلیون در سال 2012 افزایش یافته است، رشد این پروژه حتی سنگین‌تر می‌باشد.
در اوراق سفید منتشر شده‌ی ماه جاری، LOC تصمیم به محدود کردن حوزه‌های این پروژه را به این حقیقت نسبت داد که "ماهیت Twitter در طی زمان تغییر کرده است."

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه