تکنولوژی
مصطفی طبری۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد

یک روبات کره ای تحت عنوان DRC-Hubo موفق شد با شکست 22 رقیب خود و گذراندن موانع مختلف که شرایط یک فاجعه را شبیه سازی می کردند، فاتح رقابت های Darpa Robotics Challenge شود.
در مرحله فینال این مسابقات، روبات ها باید یک سری وظابف از جمله بالا رفتن از پله ها، رانندگی با یک ماشین، بیرون آمدن از آن، باز کردن یک در، حفر سوراخ در دیوار، بستن یک سوپاپ و عبور از روی خرده سنگ ها را با موفقیت انجام می دادند.
اما یک مرحله سخت و جالب نیز وجود داشت که روبات ها در آن باید بدون هیچگونه کابل متصل حرکت می کردند. نتیجه آن نیز زمین خوردن های مصیبت بار و صدالبته خنده دارد روبات ها بود. در این بین روبات تیم Tartan Rescue با عنوان Chimp موفق شد پس از زمین خوردن بدون کمک انسان، خودش را از زمین بلند کند و در نهایت نیز به مقام سوم و جایزه 500 هزار دلاری برسد.


محدودیت زمانی مرحله فینال 1 ساعت بود و DRC-Hubo موفق شد تمام موانع را در 44 دقیقه و 28 ثانیه طی کند و به جایزه 2 میلیون دلاری دست یابد. مکان دوم با جایزه 1 میلیون دلاری نیز به IHMC Robotics تعلق گرفت.
این رقابت ها توسط واحد تحقیق دارپا زیر نظر وزارت دفاع آمریکا به منظور تولید تکنولوژی های جدید نظامی برگزار شد. گوگل نیز در این مسابقات روبات خود را آورده بود که شانس برنده شدن بالایی نیز داشت، اما قبل از شروع مسابقات انصراف داد که احتمالاً به علت ترس از درگیر شدن در مسائل نظامی بوده است.
اما حالا که این رقابت ها به پایان رسید، بیایید با دیدن ویدیوی زمین خوردن چند روبات کمی خوش بگذرانیم!

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

زمین خوردن روبات هایی با فناوری بالا، خنده دارترین چیزی که می توان دید