ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۱ اسفند

به گزارش پیوست، رخدادهای اقتصادی و اجتماعی نیمه اول اسفند ماه از جمله شیوع ویروس کرونا در ایران، بسیاری از کسب‌وکارها را با رکود و کاهش فروش مواجه کرده است. از جمله این کسب‌وکارها می‌توان به بازار مسکن اشاره کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که  روند انتشار آنلاین آگهی‌های ملکی در چند هفته گذشته با کاهش قابل توجه‌ای همراه بوده است.
ملک‌رادار که یک موتور جست‌وجوی آگهی‌های ملکی است در گزارشی از روند انتشار آگهی‌های آنلاین مسکن اعلام کرد، این آگهی‌های در استان‌های تهران و البرز و منطقه خراسان در دو هفته ابتدایی اسفند با کاهش روبرو بوده هرچند آگهی‌های مالکان پس از یک هفته مجددا روند افزایشی داشت است.
در این گزارش آمده است که بررسی آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های انتشار آگهی در دو هفته پایانی بهمن ماه و دو هفته ابتدای اسفند نشان می‌دهد در هفته ابتدایی اسفند، روند انتشار آگهی با کاهش چشمگیری همراه بوده که این کاهش هم در آگهی‌های منتشر شده از سوی مشاوران املاک و هم مالکان خانه‌ها دیده می‌شود؛ اما در هفته دوم اسفند، انتشار آگهی از سوی مالکان خانه‌ها مجدداً افزایشی شده، در صورتی که آگهی‌های مشاوران املاک همچنان روند کاهشی داشته است.
هفته ابتدایی اسفند با انتشار خبر قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه FATF، ورود ویروس کرونا به ایران و مشارکت زیر ۵۰ درصد در انتخابات مجلس آغاز شد. همچنین نزدیک شدن به روزهای پایانی سال می‌تواند از جمله دلایل این کاهش آگهی‌های آنلاین باشد. در گزارش ملک‌رادار آمده است که در هفته ابتدایی اسفند آگهی‌های منتشر شده از سوی مالکان، بیش از ۳۳۰۰ مورد کمتر از هفته آخر بهمن بوده‌اند. در همین زمان آگهی‌های مشاوران املاک نیز بیش از ۷۵۰۰ مورد کاهش را نشان می‌دهد.
از سوی دیگر در هفته دوم اسفند، آگهی‌های مالکان دوباره افزایشی شده و به میزان هفته سوم بهمن رسیده؛ اما روند کاهش آگهی‌های مشاوران همچنان کاهشی است. بدین ترتیب می‌توان گفت کل روند انتشار آگهی ملکی در استان‌های تهران و البرز و منطقه خراسان، از ابتدای اسفند تاکنون با کاهش همراه بوده است.
ملک‌رادار هفته گذشته اعلام کرد بود به منظور کمک به مشاوران املاک و شهروندان، استفاده از سرویس مشتری‌یاب خود را تا پایان سال رایگان می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه