ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ دي

با هدف سرمایه‌گذاری و حمایت از توسعه‌ی سامانه تجارت الکترونیک و فروش محصولات روستایی تفاهم‌‌نامه سه جانبه‌ای فی‌مابین اداره کل ICT استان آذربایجان شرقی، سازمان جهاد کشاورزی و شرکت توسعه کسب‌وکارهای پویان به امضا رسید.
مهدی خرامش سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی در مراسم امضای این قرارداد گفت: این تفاهم‌نامه در راستای توسعه دولت الکترونیک به امضا رسیده است و بر اساس آن اداره کل ICT استان متعهد به ایجاد زیرساخت‌های شبکه و اینترنت برای راه‌اندازی سرویس‌های تجارت الکترونیک در روستاها شده است.
وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه در راستای توسعه دولت الکترونیک و با هدف کارآفرینی و توسعه اقتصاد در روستاها به امضا رسیده است، خاطر نشان کرد: امکان استفاده از دفاتر ICT روستایی در روستاها و هماهنگی جهت بهره‌برداری از این دفاتر به عنوان کارگزار شرکت پویان از دیگر اقداماتی است که اداره کل ICT متعهد به انجام آن است.
خرامش با اشاره به سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تمرکز زدایی و توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار گفت: یکی از اهداف امضای این تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال برای جوانان و زنان خانه‌دار روستایی و عشایری، افزایش درآمد روستاییان با کمک توسعه فروش محصولات، رونق بخشیدن به تولیدات روستایی، معرفی بازارهای محلی و تجاری‌سازی محصولات تولید شده در روستاها است.
وی افزود: امیدواریم با استفاده از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود مانند اینترنت پرسرعت روستایی و همچنین با مشارکت شرکت پویان و استفاده از سامانه کتدیلر بتوانیم در جهت تجاری‌سازی کسب‌وکارها و فروش محصولات روستاییان حرکت کنیم.
بر اساس این گزارش، مراسم امضای این تفاهمنامه سه جانبه با حضور نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد خوانساری رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و حامد لدنی دبیر کارگروه وام وجوه اداره شده برگزار شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه