ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ دي

به گزارش ایرنا، مدیرکل توسعه کسب و کارهای فضا پایه سازمان فضایی ایران با تاکید بر حمایت این سازمان از ورود کسب‌وکارهای نوپا به صنعت فضا گفت: کسب‌وکارهای نوپا با ورود به این بخش ضمن ایجاد ارزش افزوده برای خود، به توسعه کشور کمک کنند.
«شبنم یزدانی» افزود: ورود هرچه بیشتر کسب‌وکارهای نوپا به صنعت فضایی ضمن توسعه اشتغال می‌تواند رفاه و آسایش بیشتری را برای مردم به دنبال داشته باشد؛ بنابراین ضروری است بخش خصوصی بیشتر در این عرصه وارد شده و با استفاده از زنجیره ارزش این صنعت ارزش افزوده ایجاد کند.
وی معتقد است، گرچه بحث کسب‌وکارها و فعالیت‌های فضاپایه موضوع جدیدی در جهان و ایران نیست و سابقه آن به بیش از ۳۰ سال می‌رسد اما ورود بخش خصوصی و همگانی کردن فرصت‌های استفاده از داده‌های فضایی و ورود آن‌ها به زندگی روزمره و حل مسائل و چالش‌های موجود مواردی هستند که سازمان فضایی ایران علاقمند است جوانان به آن ورود کنند.
مدیرکل توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه با برشمردن کاربردهای اطلاعات فضایی بر زندگی روزمره اظهار داشت: سیستم‌های موقعیت‌یاب که روی گوشی‌های هوشمند تلفن همراه قرار دارند بر مبنای سیستم های ماهواره‌ای فعالیت می‌کنند؛ بسیاری از نقشه‌هایی که تولید می‌شوند و ما با آن‌ها موقعیت خود را مشخص می‌کنیم نیز از تصاویر ماهواره‌ای کمک می‌گیرند.
یزدانی ادامه داد: ارتباطات ماهواره‌ای و کارت‌های بانکی و ارتباطات مخابراتی دستگاه‌های خودپرداز (ای.تی.ام ها) هم از داده‌های ماهواره‌ای بهره می‌گیرند بنابراین فناوری فضایی در زندگی روزمره ما ایرانی‌ها به شدت جا افتاده است.
«اینکه بخش خصوصی ورود کرده و آن را در جنبه‌های دیگر و بیشتر زندگی گسترش دهد و افراد بیشتری ورود کرده و آسانی بیشتری برای انسان فراهم و اشتغال ایجاد کند، هم مورد تاکید جهان است و هم در کشورمان به شدت دنبال می‌شود.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه