ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۷ مهر

به گزارش تماس‌نیوز، هادی سجادی، معاون امنیت تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه امسال 300 مورد فیشینگ را در رصد فضای مجازی کشف کردیم و وقتی به مرحله‌ی جرم رسید موضوع را به پلیس فتا فرستادیم، گفت: فیشینگ یک نوع کلاهبرداری است که کاربر به صفحه‌ای ارجاع داده می‌شود که همچون صفحات بانک برای پرداخت طراحی شده که در این صفحه علاوه بر گرفتن همه‌ی اطلاعات کاربر از جمله رمز دوم، پرداخت صورت می‌گیرد. با این تفاوت آدرس یا URL بالای صفحه چیز دیگری غیر از آدرس سایت بانک است که بعضا این صفحات قلابی بعد از دریافت اطلاعات و دریافت پول کاربر به سایت بانک نیز بر می‌گردد تا شک برانگیز نشود.
وی با اشاره به نوع دیگر کلاهبرداری درفضای مجازی افزود: سایت‌هایی هستند که پیشنهادهایی به کاربران می‌کنند که اگر فلان نرم‌افزار را دریافت کنید، مثلا می‌توانیم جای دوست یا همسرتان را پیدا کنیم.
سجادی با بیان اینکه خرید این نرم افزارها با چیزی حدود 10 هزار تومان امکان‌پذیر است، اظهار کرد: بعضی از این نرم‌افزارها حتی پرداخت‌های بانکی دارند و وقتی کاربر آن را خریداری می‌کند متوجه می‌شود که آن نرم‌افزار هیچ کاری انجام نمی‌دهد.
معاون سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه موارد بسیار زیادی از کاربرانی داریم که علیرغم عدم دریافت جواب وعده داده شده، به خاطر هزینه‌ی ناچیز 10 هزار تومان شکایتی نمی‌کنند، تصریح کرد: امروز باج‌افزاری را شناسایی کردیم که جزو اولین سری باج‌افزارها روی گوشی موبایل به شمار می‌رفت.
سجادی با بیان اینکه 150 باج‌افزار متداول در فضای مجازی ایران و دنیا را شناسایی کردیم، گفت: اگر کسی با اینگونه باج‌افزارها مواجه شد می‌تواند با مراجعه به سایت مرکز ماهر به آدرس certcc.ir، کمک‌های فنی دریافت کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه