تکنولوژی
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۹ خرداد

به گزارش ریانووستی، باستان شناسان فرانسوی برای اولین بار با استفاده از اسکنر میون به جستجو در اهرام مصر پرداختند و در کمال ناباوری اتاقی مخفی در هرم سنوفرو پیدا کردند.
میون  یک ذره باردار است که از برخورد مولکول های گاز در هوا با پرتوهای کیهانی بوجود می آیند. و هنگام برخورد با ذران دیگر سرعتی نزدیک به سرعت نور پیدا می کند و می تواند تا صدها متر به درون زمین نفوذ کند.


دانشمندان تخمین می زنند که در هر متر مربع، از سطح سیاره 10 هزار ذره میون جذب خواهد شد. این ذرات برای اکتشافاتی با تلسکوپ، ساخت ابزار و کاوش های باستان شناسی کاربرد دارد.


پیش تر دانشمندان فرانسوی احتمال می دادند که احتمالا قبر ملکه مصررا در اتاقی مخفی پشت قبر پسرش یعنی«توتعنخآمون» فرعون معروف مصر قرار دارد و تا 30 سال این راز ناگفته با استفاده از اشعه ایکس برملا نشده بود و اما با استفاده از امواج ذرات میون توانسته اند به کشفی عظیم دست یابند.


این ذرات بسته به میزان سختی موادر که از آن عبور می کند سرعت خود را تغییر می دهد در نتیجه جنس مواد نظیر سنگ خاک و گرد و غبار قابل تشخیص خواهد بود.
تیمی از دانشمندان، باستان شناسان و فیزیکدانان وزارت انرژی اتمی فرانسه و همچنین کارشناسانی از ژاپن مسئولیت انجام این پروژه را به عهده دارند و تصمیم گرفته اند تا از اسکنر میون در مطالعه اهرام مصر استفاده کنند. این آزمایشات با اجازه دولت مصر و بیش از شش ماه به طول انجامید.

با بدست آوردن امواج این اشعه مشخص شد که در عمق 18 متری زیر اتاق فرعون اتاق مخفی وجود دارد. با این حال راهی برای نفوذ به این اتاق پیدا نکرده اند.
واقعیت این است که جریان ذرات اسکنر میون برای تشخیص حرکت ذرات در داخل هرم خیلی ضعیف است اما امید است با بهبود فن آوری و یا به استفاده از روش های دیگر، بتوان به اکتشافات بیشتر و پیدا کردن راههای مخفی برای ورود به این اتاق ها پیدا کرد.
در آینده ای نزدیک و احتمالا اوایل جولای دانشمندان با بررسی اطلاعات جمع آوری شده می توانند در هرم جیزه و مقبره توت عنخ آمون، آرامگاه ملکه نفرتیتی را پیدا کنند.

برچسب هاScaner
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Yahoo به طور پنهانی اجازه‌ی دسترسی ایمیل‌های سرویس‌اش را به نیروهای امنیتی آمریکایی داده است