تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱۲:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۲ خرداد

به گزارش نکت ساینس، سفینه روزتا به تازگی ستاره دنباله داری را به نام  67P / Churyumov-Gerasimenkoکشف کرده است، که تمام مواد نشانه های لازم برای پیدایش حیات بر روی این ستاره را دارد. پس از تجزیه و تحلیل داده ها، دانشمندان به این نتیجه رسیدند، که مواد موجود در این سنگ فضایی برای پیدایش حیات کافی است.
در سال 2006 سفینه استارداست آمریکایی ، با کشف ستاره دنباله دار wild 2 ومطالعه کارشناسان بر روی آن  مواد کافی برای پیدایش حیات را یافتند.

مواد لازم برای پیدایش حیات در این ستاره عبارت بود از :

  هیدروکربن ها، نیتروژن، آمینها، و دیگر ترکیبات مهم است. همچنین نمونه های ساده ای از اسید آمینه گلیسین نیز یافت شد.
البته دانشمندان در این مورد نمونه را رد کردند زیرا تعداد این نشانه برای بار اول قابل توجیه نبود و و نمونه را آلوده بحساب آوردند.  اما حالا با کشف این نمونه ایزوله هرگونه شک وابهامی برطرف خواهد شد.
بخشی از دم ستاره دنباله دار که توسط سفینه روزتا کشف شده دارای موادی نظیر، اسید هیدروسیانیک، سولفید هیدروژن، الکل ها، و کربوهیدرات ها، و همچنین گلایسین و یک ترکیب فسفر است. این مواد مهم برای آغاز تکامل شیمیایی و مولکول های زیستی کافی هستند.
محققان فرآیندهای ایجاد شده را با ویژگی های سیاره زمین در 4.5 میلیارد سال پیش تا کنون مدل سازی کرده اند درزمین پس از سرد شدن با دارا بودن مواد عالی و معدنی کافی برای شروع حیات رشد و تولید آغاز شد این اجرام اکنون در مرحله سرد هستند در نتیجه امکان شروع حیات فرازمینی و پیدایش بشری جدید دوراز انتظار نیست. 
انفجارات فضایی و خورد شدن اجرام فضایی در میلیارد ها سال پیش بیشتر از حال حاضر بود در نتیجه اجرام معلق امروزه توسط سفینه ها و یا با سقوط بر روی سیاره ها کشف می شوند.

برچسب هاChuryumov Gerasimenko
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اسکایپ برای وب بتا، در آمریکا و انگلستان به راه می افتد