ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ آبان

به گزارش ایسنا، فرمانده‌ی انتظامی استان مازندران از دستگیری کلاهبردار اینترنتی و کشف کلاهبرداری یک میلیارد ریالی توسط کارآگاهان پلیس فتا استان، خبر داد.
سیدمحمود میرفیضی گفت: در پی مراجعه‌ی فردی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز وجه از حساب بانکی وی موضوع در دستور پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده و اقدامات اطلاعاتی فردی که با استفاده از درگاه‌های اینترنتی اقدام به دریافت وجه از حساب مالباختگان می‌کرد، شناسایی شد.
میرفیضی خاطر نشان کرد: با هماهنگی‌های قضائی ماموران در عملیاتی غافلگیرانه متهمه را در منزلش در یکی از شهرستان‌های غرب تهران دستگیر کردند.
وی با اشاره به کشف مقادیر زیادی کارت عابربانک، سیم‌کارت‌های همراه اول و ایرانسل و سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی از منزل متهمه، اظهار داشت: متهمه در بازجویی‌های به عمل آمده، به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی با بهانه‌ی فروش اپلیکیشن‌های مختلف در فضای مجازی اعتراف کرد.
فرمانده‌ی انتظامی استان مازندران تصریح کرد: در ادامه‌ی بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، متهمه با هدایت کاربران به درگاه‌های پرداخت جعلی، به اطلاعات حساب آنان دسترسی پیدا کرده و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت غیر مجاز وجه از حساب افراد و واریز آن به حساب یکی از بستگان خود می‌کرد.
این مقام انتظامی با اشاره به وجود اطلاعات حساب بانکی ۱۳۰ نفر از مالباختگان در سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی متهمه، گفت: متهمه و هم‌دست وی تاکنون به یک میلیارد ریال کلاهبرداری از کاربران در فضای مجازی اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند. میرفیضی با بیان اینکه مجرمان با استفاده از شیوه‌هایی مانند استفاده از درگاه اینترنتی مشابه بانک‌ها و نصب برنامه‌های جاسوسی، با سرقت کلمه‌‌ی عبور و رمز عابر بانک، به حساب‌های بانکی شهروندان دستبرد می‌زنند، افزود: کلاهبرداران معمولا در مراحل مختلف با طرح پرسش‌های گوناگون و به شکلی کاملا نامحسوس، اطلاعات محرمانه‌‌ی افراد را به دست آورده و در فرصتی مناسب از آن‌ها سوء استفاده می‌کنند.
فرمانده‌ی انتظامی استان مازندران هشدار داد: شهروندان پیش از اقدام به خریدهای اینترنتی از فروشگاه‌های الکترونیکی از تجربه‌ی دوستان و آشنایان نزدیک استفاده کرده و از فروشگاه‌هایی خرید کنند که سابقه‌ی ارایه‌ی خدمات مطمئن و مطلوب دارند و هیچ‌گاه اطلاعات محرمانه‌‌‌ی شامل رمز دوم، شماره‌‌ی شناسایی (cvv2)، اطلاعات کارت و حساب بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه