ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ شهريور

کشمکش های صنفی حوزه‌ی فناوری اطلاعات و فضای مجازی در حالی بر سر ارائه‌ی مجوز بالا گرفته که فعالان استارتاپی کشور و کسب‌وکارهای نوپا را به شدت دلسرد و خسته از ادامه‌ی درگیری‌ها کرده است.
برخی موازی‌کاری‌ها در حوزه‌ی اجرا و نظارت بر اجرا در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، نهادهای خصوصی و صنوف را به مقابله‌ی لفظی و درگیری‌های رسانه‌ای کشانده است.
آسیبی که از سال‌ها قبل نسبت به آن هشدارهای رسانه‌ای لازم به مقام‌های مسئول دولتی و نمایندگان مجلس داده شده و حتی پیشنهاد شده بود تا با تصویب و راه‌اندازی «نظام مهندسی ICT»، به پیشگیری قبل از درمان بپردازند.
حال با توجه به شکل‌گیری و فراگیری کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌ها و از آن جهت که در سال‌های گذشته تجربه کمی در برخورد با فعالان این حوزه وجود داشت، خلأیی بر سر ارائه مجوزهای فعالیت یا همان پروانه‌های فعالیت این قبیل کسب‌وکارها دیده شد که بر اساس آن اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای فضای مجازی شکل گرفت تا درگیری‌هایی که فرضا بر سر نوع و نحوه‌ی فعالیت امثال اسنپ وجود داشت را حل و فصل کند.
حال وجود این اتحادیه، ظاهرا منجر به نوعی موازی‌کاری با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای شده که حاضر به هشداردهی می‌شود.
سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درباره‌ی «اخطارهای اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای فضای مجازی به اعضای این سازمان هشدار داده» و گفته است در پی ارسال اخطاریه از سوی اتحادیه کسب‌وکارهای فضای مجازی به یکی از شرکت‌های دارای مجوز فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، این سازمان با ارسال نامه‌ای به اتحادیه‌ی مذکور، اخطار داد از ارسال چنین نامه‌های تهدیدآمیزی به شرکت‌های عضو سازمان خودداری کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه