سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۶ آبان

ابر رایانه های چینی برای هفتمین سال متوالی در لیست برترین ابر رایانه های دنیا قرار گرفته اند و برای اولین بار به عنوان اولین پردازنده برتر دنیا در سطر لیست و بالاتر از ایالات متحده قرار گرفته اند. این اتفاق نقطه عطفی در صنعت و تکنولوژی در کشور چین است که می تواند اقتصاد این کشور را از سلطه آمریکا خارج کند.
سال گذشته تولید کننده چینی در ریتینگ  TOP-500، پایین تر از تولید کنندگان آمریکایی و آلمانی قرار گرفته بود اما امسال توانست در این رقابت پیروز میدان گردد. علاوه بر این، چین برای اولین بار به کشوری با بیشترین تعداد ابررایانه معرفی شد. تعداد ابر رایانه های این کشور در برابر ابر رایانه های ایالات متحده، رقم 167 به 165 می باشد. کشور ژاپن نیز با 29 ابر رایانه در رتبه سوم این جدول قرار گرفته است.
فناوری و توسعه ابر رایانه ها با حمایت مالی حزب حاکم کمونیست چین صورت گرفته است. چنین سیستمهایی برای پیش بینی آب و هوا، توسعه سلاح های هسته ای، تجزیه و تحلیل در میدان های نفتی و دیگر مقاصد خاص استفاده می شوند. نویسنده مقاله ТОП-500 در گزارش خود می نویسد، تا 10 سال پیش کشور چین تنها دارای 25 ابر رایانه بود که حتی در رتبه بندی 30 کشور اول جهان نیز قرار نداشت اما در حال حاضر به عنوان تنها کشوری که رشد تصاعدی تکنولوژی را به خود اختصاص داده در تاریخ ثبت شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه