اپلیکیشن
سارا محمد علیئی۱۸:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ ارديبهشت

کلاه برداران با ارائه پیشنهاد فعال شدن تماس ویدیویی برای اپلیکیشن واتساپ آنها را به دام می اندازند.در حالی که هنوز خبری رسمی مبنی بر برقراری تماس تصویری واتساپ عنوان نشده است.
قربانیان با وارد شدن به لینک ارسال شده و سعی در پرداخت هزینه این بروزرسانی مبالغی بسیار زیاد را به حساب کلاه برداران واریز می کردند . این ترفند کلاه برداری توسط متخصصین آزمایشگاه آنتی ویروس ESET کشف شد.

طعمه

در سال 2015 شایعاتی در خصوص افزوده شدن اماکن برقراری تماس های تصویری واتس آپ شنیده می شد اما مسئولین این خبر را تایید نکردند. در نتیجه کلاهبرداران آینده نگری کرده و با انتشار این خبر غیرواقعی کلاهبرداری خود را آغاز کردند. کاربران شبکه های اجتماعی با پیغام بروزرسانی واتس آپ با امکان برقراری ویدئو در تمامی سیستم عامل ها از جمله iOS، اندروید مواجه شدند.

بروزرسانی دروغین

پس از کلیک بر روی گزینه بروز رسانی پیغام " ابتدا برای بررسی فعالییت ها شما باید این پیام را به 10 نفر یا 5 گروه در واتس آپ ارسال نمایید" ظاهر می شد.


در مرحله بعدی به ازای ارسال این پیامک ها هزینه بسیار زیادی از حساب کاربر کسر می گردد. درنتیجه به همین راحتی کلاهبرداران به هدف خود می رسند.

برچسب هاWhatsAppApp
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

برنامه نویسان برای هک سیستم حفاظتی واتساپ دست بکار شدند