امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۸ خرداد

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در خصوص کلاهبرداری با ترفند فروش بسته اینترنت با آرم و لوگوی یکی ازاپراتورهای تلفن همراه  خبر داد.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت در تشریح این خبر اظهار داشت: با طرح شکایت نماینده حقوقی یکی از اپراتورهای تلفن مبنی براینکه شخصی ناشناس اقدام به کلاهبرداری در محیط  شبکه های اجتماعی با آرم و لوگوی این اپراتور کرده است، رسیدگی به این پرونده در دستور کار افسران پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: باتوجه به حساسیت موضوع وطی بررسی مستندات بدست آمده ازادعای شاکی، مشخص شد فردی با ایجاد صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرم و قرار دادن آرم اُپراتور تلفن همراه در آن، ضمن اقدام به فروش بسته های اینترنت با تخفیف ویژه و باورنکردنی باعث جذب مخاطبان  و جلب اعتماد کاربران و در نهایت اخاذی از قربانیان شده است.
رئیس پلیس فتا پایتخت در ادامه گفت: با اقدامات فنی کارآگاهان، متهم و گرداننده پیج مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای به اداره پلیس احضار شد. متهم در هنگام  مواجه شدن  با ادله پلیس و شکایت نماینده اپراتور لب به اعتراف گشود وضمن اظهار پشیمانی از عمل مرتکب شده، انگیزه خود را مشکلات مالی عنوان کرد.
رئیس پلیس فتا  با اشاره به اینکه پرونده با مستندات پلیس به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای ارسال شده است، خاطر نشان کرد: یکی از شیوه های کلاهبرداری در فضای مجازی ارائه خدمات ویژه و استثنایی به کاربران است و مجرمان سایبری با هدایت کاربران به سمت وعده های اغواکننده، به اهداف شوم خود می رسند؛ لذا از هموطنان خواستاریم با افزایش سواد رسانه ای خود، مجرمان سایبری را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه