گوناگون
الناز فرجی۵:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۴ ارديبهشت

کارخانه متعلق به شرکت یک میلیارد دلاری (فارادی فیوچر)، زمینی به وسعت 364 هکتار را دربر خواهد گرفت.
چند هفته پیش، شرکت اتومبیل سازی تازه تاسیس (فارادی فیوچر)، کلنگ احداث کارخانه‎ای یک میلیارد دلاری را در شمال (لاس وگاس)، در ایالت (نوادا)، بر زمین زد. این اولین کارخانه احداث شده در (کالیفرنیا) با پشتوانه (چین) است که در سال 2014 میلادی با چشم انداز توسعه وسایل نقلیه الکتریکی متصل، آغاز به کار کرد. این کارخانه با وجود ربات‎های استقبال کننده و اهداف طولانی مدت در زمینه استفاده کامل از انرژی‎های تجدید پذیر، با همان میزان خلاقیتی شروع به کار کرد که اتومبیل‎های ساخت این کارخانه، در آینده از آن برخوردار خواهند بود.
وقتی در سال گذشته، برای نخستین بار از وجود (فارادی فیوچر)، مطلع گشتیم، این شرکت اتومبیل سازی تازه تاسیس شده، با شایعات زیادی را در زمینه اهداف تولید خطی اتومبیل‎های الکتریکی متصل، مواجه بود. با توجه به این ‎که، این شرکت، تنها یک سال پیش، یعنی در سال 2014 میلادی تاسیس شد و تنها چیزی که برای معرفی خود در دست داشت، چند طرح اولیه نامالوف بود، احتمالاً ساده‎تر این بود که نادیده گرفته شود. با این همه، ارائه چند طرح، کار ساده‎ای است، اما راه اندازی یک شرکت، با استفاده از این طرح‎ها، پیچیده است.
ولی شرکت، پس از اعلام قصد خود برای سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری روی این کارخانه جدید که در (نوادا) قرار دارد و رونمایی از خودروی تک سرنشین مفهومی (فرزو 1) در نمایشگاه (سی.ای.اس)، در برابر تردیدها سکوت کرد. تصور کلی، ارائه یک مدل نمایشی از تولیدات آتی شرکت، در زمینه وسایل نقلیه هوشمند الکتریکی بود که در کارخانه تاسیس شده در (نوادا)، تولید خواهند شد.
این خودروها، بر اساس معماری پلت‎فرم متغیر (VPA)، ساخته خواهند شد که گفته می‎شود از چندین باتری درست شده که می‎توان برای تغییر فاصله محور بین دو چرخ، تعداد آن‎ها را کم و زیاد کرد. بر همین اساس، گفته می‎شود که از روی یک طرح ابتدایی، می‎توان خودروهایی ساخت که در زمینه مدل‎، وزن، بهره وری، برد و سرعت‎های گوناگون، متنوع هستند.
گرچه برای ساختن چنان خودروهایی، این شرکت نیاز به محلی برای تولید دارد و چنان‎که گفته می‎شود، ساختمان کارخانه‎ای که در (نوادا) قرار دارد، تنها مجموعه‎ای از خطوط مونتاژ نخواهد بود، بلکه زمینه پرورش شکل گیری نگرش به آینده حمل و نقل خواهد بود. طبق آن‎چه که این شرکت به وبلاگ (Gizmag) می‎گوید، این کارخانه از جدیدترین مواد ساختمان سازی و استانداردهایی فراتر از آن‎چه که در صنعت، مورد استفاده قرار می‎گیرد، بهره مند خواهد شد.
در حال حاضر، این شرکت، در حدود 600 نفر را به استخدام خود درآورده است. این افراد، در زمینه صنایع مرتبط با خودرو، فن آوری، انرژی، هوا فضا و طراحی، تخصص دارند. اما کارخانه در نظر دارد که نهایتاً شمار کارکنان خود را به  4500 نفر، برساند.
شرکت (فارادی فیوچر)، در نظر دارد کارخانه جدید خود را در زمینی به وسعت 364 هکتار، احداث نماید که مرحله مهمی در جهت حرکت به سمت تولید است و در انجام این امر، هیچ زمانی را تلف نخواهد کرد.
آقای (Dag Reckhorn)، معاون تولید جهانی این شرکت، تشریح می‎کند: "برای پروژه‎ای در این ابعاد، حرکت ما بسیار سریع است. هدف ما کامل کردن برنامه‎ای است که به‎طور معمول، نیاز به صرف زمانی 4 ساله دارد، اما به شرط درست انجام دادن کار، در نیمی از این بازه زمانی، آن را اجرا خواهیم نمود."
طراحی ساختار محل، به خودی خود، نمایانگر "منظری مربوط به آینده" است و علاوه بر پانل‎های شیشه‎ای بزرگی که نمای ساختمان را شکل می‎دهند، ساختمان از فولاد ساخته خواهد شد. پانل‎های شیشه‎ای نما، این امکان را ایجاد می‎کنند که این محل از روشنایی خورشید، بهره‎مند شود. این کار با هدف ترویج فضای باز بیش‎تر و ترغیب رهگذران، برای ورود به این مکان و تماشای آخرین دستاوردهای صنعت خودروسازی، انجام می‎گیرد.
در حالی‎که شرکت فارادی، ادعا می‎کند هیچ برنامه‎ای برای دنبال کردن استانداردهای محیط زیستی، همچون، LEED یا چالش ساختمان‎های مسکونی، را در دستور کار خود ندارد، اما این امر قطعی است که این ساختمان، بر اساس برترین استانداردهای زیست محیطی، ساخته خواهد شد. برای روشنایی محل کارخانه، از چراغ‎های LED استفاده خواهند کرد و برای به حداقل رساندن، ترکیبات آلی فرار (VOCs)، از رنگ‎هایی که پایه آبی دارند، استفاده خواهد شد. همچنین، این شرکت ادعا می‎کند، قصد دارد که از شیوه‎های ساخت و ساز دوست‎دار طبیعت، پیروی نماید. با این حال، جزئیات این امر را اعلام ننموده‎اند.
گرچه، شاید بلند پروازانه‎ترین جنبه این پروژه، هدف طولانی مدت (فارادی)، برای راه اندازی مکانی جدید و کاملاً براساس انرژی پایدار باشد. شرکت (فارادی) اعلام می‎کند که فعلاً خیلی زود است که بگوییم این کارخانه، چه میزان انرژی، مصرف خواهد نمود. در آغاز، منبع عمده انرژی خود را از انرژی (نوادا)، تامین خواهد کرد که از منابع برگشت پذیری همچون باد، نور خورشید و وابسته به حرارت مرکزی زمین استفاده می‎نماید.
شرکت (فارادی)، در داخل محل کارخانه، تجربه‎ای کاملاً جدید را برای خریدار، در نظر گرفته است. یک ربات، به ملاقات کنندگان، خوشامد خواهد گفت و اطلاعاتی را درمورد تولید خودروی آنان، در اختیارشان قرار خواهد داد و آن‎ها را به محل مونتاژ خودرو، راهنمایی خواهد نمود. همچنین خریداران به صورت کنترل از راه دور، قادر به تعامل با ربات خواهند بود و به این وسیله خواهند توانست، پرسش‎های خود را درباره اتومبیلشان، از کارکنان مطرح نمایند. همچنین، در طول روند تولید، امکان به روز رسانی نیز، وجود خواهد داشت.
سطوح بالایی از اتوماسیون رباتیک در باقی بخش‎های عملیات تولید نیز، مورد استفاده قرار خواهند گرفت. مثلاً در بخش مونتاژ پوشش بدنه، انتقال قدرت و مونتاژ بسته باتری و مونتاژ نهایی خودرو.
تجهیزات موجود در محل، شامل سیستم‎های سنجش لیزری، سیستم نظارتی و تحویل مستقل مواد، و همین‎طور شامل فن آوری‎های اتصال آلمینیومی و فن آوری پوشش نیز خواهند بود.
علاوه بر حیاط و مکان‎های عمومی، برای برپایی جلسات و تشریک مساعی، طیف وسیعی از محل‎های کار قابل تطابق نیز در نظر گرفته شده‎اند. به علاوه، کارگاه‎های رنگ آمیزی خودکار و سیستم تهویه حرارتی و تهویه مطبوع (HVAC) و سیستم لوله کشی، به هدف بهینه سازی بهره وری انرژی، موجود خواهند بود. سرانجام، یکی از دیوارهای خارجی بزرگ کارخانه، مجهز به یک صفحه خارجی نمایش  ویدئویی (LED) خواهد بود که آن‎چه را که در کارخانه، در همان زمان، می‎گذرد را نشان خواهد داد.
زمین این پروژه، در ماه ژانویه، پاک سازی شده و مراسم کلنگ زنی کارخانه در سیزدهم ماه آوریل، به اجرا درآمد. مراحل ساخت و ساز، به‎زودی، آغاز خواهد شد.

برچسب هاFaraday
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Faraday Future اعلام کرده است که در حال تولید یک ماشین بدون سرنشین می باشد