پوشیدنی
نيلوفر كل واخي۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۰ خرداد

در حالی که اپلیکیشن های مسیریابی ممکن است برای پیدا کردن مسیر در مکان های ناشناخته و غریبه به شما کمک کنند، اما برای استفاده از این اپلیکیشن ها، شما نیاز دارید تا تلفن هوشمند خود را در اختیار داشته باشید و دائما به مشاهده ی صفحه نمایش آن بپردازید. بنابراین،در صورتی که دستهای شما پر باشد و یا اگر نمی خواهید که مانند یک گردشگر به نظر برسید، این یک وضعیت ایده آل برای شما محسوب نمی شود. ساعت های هوشمند نیز به نوعی استفاده از چنین روشی را توصیه می کنند، اما استارتاپ آلمانی FeelSpace به توسعه ی یک کمربند مسیریاب پرداخته است که امکان استفاده ی بدون دست، و بر اساس حواس را برای مسیریابی در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید این کمربند را رو یا زیر لباس خود بپوشید، این کمربند از طریق تولید صدا و لرزندان کمر به وسیله ی مجموعه ای از محرک  های فعال کننده ، شما را هدایت می کند.
کمربند Feelspace از یک پروژه ی تحقیقاتی که در سال 2005 در دانشگاه Osnabruck آغاز شد، متولد شده است. هدف این مطالعه، تعیین کردن این مسئله بود که آیا با در نظر گرفتن انسانها به عنوان سوژه ی آزمایشی، می توان به توسعه ی حواسی پرداخت که افراد به دنبال آن بتوانند تشخیص دهند که شمال در کدام طرف آنها قرار گرفته است. آنها در ابتدا به کمربندهایی مجهز شدند که به طور پیوسته به جهت درست در شمال، از طریق ایجاد لرزش به آن سمت، اشاره می کرد.
در تبلیغ این کمربند، استفاده کنندگان می توانند انتخاب کنند تا از این کمربند به حالت قطب نما استفاده کنند، که این روش به آنها در مورد جهتی که شمال در آن قرار گرفته است اطلاع خواهد داد. لازم نیست که این کمربند با یک تلفن هوشمند برای عمل کردن همراه باشد.
با استفاده از بیشتر روش های مسیریابی کاربردی، استفاده کنندگان با مشخص کردن مقصد خود، و با استفاده از یک اپلیکیشن iOS یا Android این روند را آغاز می کنند. اما کمربندهای متصل به بلوتوث کار خود را به نوعی دیگر آغاز  می کند، و به استفاده کنندگان به وسیله ی ایجاد لرزش در سمت جلو و یا در قسمت های چپ یا راست اطلاع می دهد که به کدام سمت راه بروند ( یا با دوچرخه و .. حرکت کنند). یک الگوی لرزشی به خصوص به آنها اجازه می دهد تا بدانند آنها چه زمانی به مقصد خواهند رسید، این روش می تواند برای استفاده کنندگان نابینا یا کسانی که دارای اختلال بینایی هستند نیز بسیار مفید باشد.
در نهایت، برای افرادی که به کشف و جستجو علاقه ی بیشتری تا اینکه فقط بخواهند از نقطه ی A به نقطه ی B بروند، حالت خط مستقیم در نظر گرفته می شود. این روند به استفاده کنندگان اجازه خواهد داد تا بدانند که مقصد نهایی آن ها در کدام جهت قرار دارد، بنابراین لازم نیست که به وسیله ی علائم و نشانه های جهت یابی، یکی پس از دیگری، خود را به زحمات بیاندازند.
این دستگاه حدود 450 گرم (1 Ib) وزن دارد، و در زمان شارژ بودن باتری می تواند برای استفاده در یک روز کامل مناسب باشد.
همچنین نسخه ی قابل مصرف این کمربند برای اولین بار در سال قبل به نمایش در آمد، Feelspace ، به تازگی کمپین Indiegogo را به منظور تامین بودجه ی مالی برای تولیدات خود راه اندازی کرده است. اگر شما خواهان یکی از این کمربندها هستید، آماده باشید تا قیمت 899 دلار آمریکا را برای آن پرداخت کنید. تحویل این کالا برای ماه دسامبر برنامه ریزی شده است، و به نظر می رسد که طبق برنامه ریزی انجام شده پیش خواهد رفت. امیدواریم که دوستان ما در feelspace بهتر از طراحان کمربند جهت یابی Triposo عمل کنند، زیرا آنها نتوانستند به اهداف سرمایه گذاری خود دست پیدا کنند.

برچسب هاFeelspace
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اینترنت در فضا از اینترنت دیال آپ هم بدتر است