تکنولوژی
مصطفی طبری۱:۱۷ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۵ تير

با قانونی شدن کاشت و مصرف شاهدانه در حالت های مختلف در تقریباً نیمی از ایالات متحده آمریکا، ایالت ها و کمپانی های خصوصی حالا در تلاش هستند تا قوانین مرتبط با رانندگی در هنگام نعشگی را اصلاح کنند.
Cannabix Technologies Inc یک کمپانی کانادایی دستگاهی را طراحی کرده که احتمالاً نخستین ابزار تست تنفس برای شناسایی افراد معتاد خواهد بود. همانطور که از نام این دستگاه بر می آید، با استفاده از آن نیروهای پلیس می توانند در لحظه تشخیص دهند که آیا راننده از ماده مخدر شاهدانه(به هر شکلی) استفاده کرده است یا خیر.
این دستگاه در حال حاضر در مراحل پیش تولید قرار دارد و مشخص نیست چه زمانی در دسترس پلیس قرار خواهد گرفت.
اما نکته ای که در مورد مواد مخدر تولید شده از شاهدانه وجود دارد طبیعت ماندگار و خاص آن است، بطوری که ماده مخدر حتی پس از یک ماه از زمان مصرف در جریان خون فرد باقی خواهد ماند. به همین دلیل دستگاهی که صرفاً در هنگام تست جواب مثبت یا منفی بدهد شاید عملاً هیچ کمک خاصی برای پلیس محسوب نشود.
براساس گفته سازنده این دستگاه، بنظر می رسد تنها اجزای ماده مخدری که تا 2 ساعت پیش مصرف شده باشد شناسایی خواهد شد و هنوز مشخص نیست این دستگاه چگونه قادر به انجام این تست تشخیصی خواهد بود.
علاوه بر این، در هر ایالت میزان ماده مخدر مشاهده شده در تست نیز متفاوت است. به عنوان مثال در واشنگتن و مونتانا مقدار 5 نانوگرم در میلی لیتر بیش از اندازه ارزیابی می شود و در پنسیلوانیا این میزان 1 نانوگرم در میلی لیتر می باشد. به گفته یکی از دانشمندان علوم سیاسی دانشگاه ایالتی واشنگتن، این محدودیت ها بیشتر مربوط به مسائل سیاسی هستند تا حد و اندازه های علمی.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

تصمیم اینتل برای تعدیل نیرو