تکنولوژی
مصطفی طبری۱۲:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۷ شهريور

کمپین جذب سرمایه شرکت OpenROV برای پهباد زیرآبی اش در وب سایت کیک استارتر راه اندازی شده و هنوز 45 روز به پایان آن زمان باقی مانده اما در حال حاضر حدوداً شش برابر سرمایه مورد هدف(50 هزار دلار)، سرمایه جذب شده است. این محصول یک کوادکوپتر یا گلایدر که این روزها بر تعدادشان افزوده می شود، نیست.
این یک وسیله بدون سرنشین هدایت شونده از راه دور و مجهز به دوربین می باشد که OpenROV نام Trident را بر روی آن قرار داده است. این پهباد در واقع اولین پهباد زیرآبی این شرکت نمی باشد و چند سال پیش نیز آنها در کیک استارتر کمپین جذب سرمایه ای را برای یک محصول دیگر به راه انداخته بودند.
اما Trident از طراحی هیدرودینامیک تری برخوردار بوده تا بتواند بطور بهینه تری در آب حرکت کرده و از بین شیارهای باریک بین صخره ها و سایر اشیا عبور کند. به علاوه Trident به اندازه ای کوچک هست که بتوان آن را در یک کوله پشتی قرار داد و با خود به همراه داشت.


نرم افزار کنترل کننده Trident متن باز بوده و توسعه دهندگان می توانند قابلیت های دلخواه خودشان را به آن اضافه کنند. بصورت پیش فرض، این پهباد زیرآبی قادر به انجام کارهای مختلفی است. یکی از این کارها الگوی حرکتی مشابه ماشین چمن زنی است که در نتیجه Trident را قادر می سازد تصاویر یا فیلم های با کیفیت 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه را از کف دریا ثبت کرده و یک مدل سه بعدی از آن را تولید کند.
متاسفانه ارزان ترین نسخه این پهباد زیرآبی که به همراه سیم 25 متری ارائه می شود، 799 دلار قیمت دارد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گامی دیگر در صنعت روبوتیک؛ هواپیمای بدون سرنشین نقشه میکشند و ربات ها مسیر را دنبال میکنند