کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۷ خرداد

Nikkei، رسانه‌ی ژاپنی فعال در حوزه‌ی کسب‌وکار گزارش کرد Apple و Amazon به Foxconn برای تصاحب کسب‌وکار نیمه‌هادی‌های Toshiba ملحق خواهند شد.
Terry Gou، ریاست Foxconn روز دوشنبه در مصاحبه با این رسانه گفت: این دو غول فناوری آمریکایی برای سرمایه‌گذاری در بخش تراشه برنامه‌ریزی می کنند اما هنوز مشخص نیست که این به شکل سرمایه‌گذاری مستقیم خواهد بود و یا در شکل معامله‌ی تأمین مالی. Foxconn تایوانی که رسما با عنوان Hon Hai Precision شناخته می‌شود با واحد ژاپنی خود با عنوان Sharp Crop نیز در این زمینه همکاری می‌کند. هر چند نمایندگان Apple و Amazon در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.
Toshiba قصد فروش بخش ساحت فلش NAND خود را دارد. شرکتی که به عنوان دومین سازنده‌ی بزرگ جهانی چنین تراشه‌هایی شناخته می‌شود و هدف از این کار پوشش میلیاردها دلار هزینه‌های ورشکستگی واحد مرکزی ایالات متحده‌ی آن، Westinghouse عنوان شده است.
با توجه به ارزش‌گذاری 18 میلیارد دلاری این واحد از سوی Toshiba و در رقابت با چینی‌ها، Foxconn در تلاش برای به دست آوردن این واحد است. از سویی دیگر دولت ژاپن اعلام کرد هر نوع معامله‌ای که انتقال فناوری کلیدی تراشه را به خارج از این کشور به خطر بیاندازد، مسدود خواهد کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه