ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر

به گزارش مهر محمدجود آذری جهرمی در نشست خبری در حاشیه‌ی تله‌کام احتمال قطع شدن اینترنت به بهانه‌ی تحریم را غیر محتمل عنوان کرد و گفت: محدودیت‌هایی در حوزه‌ی خدمات این بخش از سوی آمریکا اعمال شده است اما به نظر نمی‌رسد که قطع شدن کامل اینترنت رخ دهد.
وزیر ارتباطات افزود: با این وجود اما آمادگی لازم برای این شرایط وجود دارد و تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شده است.
وی تأکید کرد: مرکز ملی فضای مجازی، کمیته‌ی بحرانی در این زمینه تشکیل داده و وزارت ارتباطات نیز به موازات این کمیته، کمیته‌ای برای بررسی جوانب موضوع تشکیل داده است.
آذری جهرمی گفت: سناریوهای مختلف در این زمینه دیده شده و آسیب‌های احتمالی مورد بررسی قرار گرفته است.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: آنچه تاکنون رخ داده این است که بسیاری از سرویس‌دهنده‌های ابری ارائه‌ی خدمات خود را به شرکت‌های داخلی متوقف کرده‌اند و روتینگ بین‌الملل نیز در زمینه‌ی تبادل مالی با محدودیت‌هایی مواجه شده است که البته جدی نبود.
وی یادآور شد: از مجموع سرویس‌دهنده‌های داخلی، تنها ۷ درصد ظرفیت خدمات داخلی به لحاظ هیت ترافیک، در خارج کشور، میزبانی می‌شود و ما موفق شدیم در ماه گذشته این ظرفیت را به دو درصد برسانیم تا بتوانیم وابستگی خود را از این جهت کاهش دهیم.
آذری جهرمی گفت: در زمینه‌ی ارائه‌ی سرویس نیز به سمت سرویس‌دهندگان اروپایی به جای آمریکایی‌ها رفته‌ایم و این سرویس‌دهندگان هم‌اکنون، خدمات بهتری به ما ارائه می‌کنند. بر این اساس تمهیدات اندیشیده شده نشان از آمادگی لازم برای مقابله با تحریم‌ها را دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه