ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۲۹ تير

به گزارش ارز دیجیتال، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از موافقت با نرخ صادراتی برق برای استخراج ارز دیجیتال و بیت کوین در کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد.
همایون حائری در حاشیه مراسم رونمایی از طرح روشنا در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه امسال برای تأمین برق کشور با مشکل مواجه نبودیم، گفت: در سال جاری با برنامه ۰۹۸ که از سال گذشته آغاز شد و با پایش و اندازه‌گیری میزان مصرف برق مشکل خاصی در تأمین برق وجود نداشت و امیدواریم مدیریت مصرف نهادینه شود.
حائری با اشاره به موضوع استخراج ارز دیجیتال و بیت کوین در کشور گفت: آن چیزی که برای وزارت نیرو مهم است، بحث قیمت استخراج ارز دیجیتال است. دستگاه‌های ماینر انرژی زیادی مصرف می‌کنند و استهلاک بالایی دارند.
وی ادامه داد: برای ارز دیجیتال نرخ صادراتی در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب و مطرح شده و در انتظار تصویب هیئت دولت است. البته نرخ صادراتی بنا به پارامترهای مختلفی از جمله قیمت سوخت در خلیج فارس متفاوت است اما تغییرات آن بالا نیست.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تأکید بر این‌که هر فردی که می‌خواهد از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال استفاده کند، باید مجوز بگیرد، گفت: هر فعالی که مجوز نداشته باشد، برقی که مصرف می‌کند، غیرمجاز است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه