کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۰ دي

در پیروزی برای مدیر جدید Uber، دارا خسروشاهی، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که کنسرسیومی به رهبری SoftBank Group Crop، تعداد زیادی از سهام Uber را در معامله‌ای که ارزش این شرکت به اشتراک‌گذاری خودرو را 48 میلیارد دلار می‌رساند، خواهد خرید. این قیمت تقریبا 30 درصد کمتر از آخرین ارزش‌گذاری شرکت به مبلغ 68 میلیارد دلار است.
فردی آشنا به این مسئله گفت: SoftBank و شرکای این کنسرسیوم مالک حدود ۱۷/۵ درصد از Uber می‌شوند. این معامله شامل خرید سهام از طریق پیشنهاد مناقصه، از جانب سرمایه‌گذاران اولیه و کارکنان با ارزش‌گذاری 48 میلیارد دلاری است، همینطور ۱/۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تامین بودجه‌ی جدید در سطح 68 میلیارد دلار را شامل می‌شود.
Uber گفت این معامله اوایل سال بعد نهایی می‌شود. اطلاعات فاش شده درباره‌ی این معاله نشان می‌دهد که SoftBank به تنهایی 15 درصد سهام Uber را خواهد داشت و بقیه‌ی اعضای کنسرسیوم از جمله Dragoneer Investment، مالک 3 درصد سهام این شرکت حمل‌ونقل مسافر می‌شوند.
خسروشاهی که پس از کناره‌گیری اجباری Kalanick متعاقب یک سری رسوایی‌های رخ داده در بالاترین جایگاه شرکت نشست، به انجام مذاکرات این معامله کمک کرد. Uber که در هر سه ماه در حال از دست دادن 1 میلیارد دلار است، نیاز جدی به تزریق نقدینگی جدیدی دارد. این شرکت قصد دارد در اوایل سال 2019 اولین عرضه‌ی عمومی خود را هم داشته باشد. شایان ذکر است که پس از انعقاد این قرارداد، این شرکت تغییرات نظارتی را اعمال می‌کند. هیات مدیره‌ی Uber از 11 به 17 عضو، شامل چهار مدیر مستقل افزایش می‌یابد، محدودیت‌های قدرت رای‌دهی برخی سهام‌داران اولیه و قطع نفوذ کنترل Kalanick که با وجود کناره‌گیری از سمتش همچنان در هیات‌مدیره‌ی شرکت حضور دارد، عملی می‌شوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه