موبایل و تبلت
بهناز زادبخش۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۷ اسفند

در نمایشگاه تلفن همراه در بارسلون، شرکتهای تولید کننده آخرین تکنولوژی در زمینه تلفن همراه را ارائه دادند. در این بین شرکت هواوی مدلهای "p10" وp10”" پلاس" را در غیبت رقبای همیشگی خود "اپل" و "سامسونگ" به نمایش گذارده است. شرکت نوکیا نیز مدل قدیمی 3310 را در رنگهای گوناگون ارائه کرده است. گذشته از ارائه جدید ترین تکنولوژی در این همایش، این مدل نوکیا (3310) با 120 نوع تنوع، ستاره میدان بود. نمایشگاه امسال تنها محدود به گوشیهای همراه نیست بلکه تکنولوژیهای روز مربوط به اینترنت اشیاء و بویژه نسل پنجم شبکه تلفن همراه را در بر می گیرد.
"مت براندا"، مدیر بخش نسل پنجم شبکه تلفن همراه "شرکت کوالکام" می گوید:« نسل پنجم شبکه تلفن همراه نه تنها امکان ارتباط با دیگران را فراهم می سازد، بلکه باعث ایجاد ارتباط جهان پیرامون ما، خودروها، پهبادها  و سیستم بهداشتی و... می گردد.»
دنیای مجازی –واقعیت افزده ، برای بازی یا سرگرمی شناخته شده اند. درحالیکه این فناوری به صورت عملی در مراقبت های بهداشتی نیز کاربرد دارد. به عنوا ن مثال عینک "HTC VIVE" برای دانشجویان رشته پزشکی این امکان را فراهم می سازد تا بدن انسان را ببینند و در واقع آن را به همان شکل عادی احساس نمایند.
 "کریس اسکاترگود"، مدیرعامل شرکت «واقعیت مجازی بنیادین» درباره این فناوری تازه می گوید: «این تکنولوژی به شما این امکان را می دهد تا ابزارهایی را که برای یک جراجی نیاز دارید بتوانید در دستانتان بگیرید. از سوی دیگر شما می توانید در زیر دستتان تفاوت بافتهای بدن، چربی و استخوان را احساس کنید.» "پپر"، آخرین نسل از روباتهای تولیدی شرکت «سافت بانک» است که می تواند وضعیت احساسی مخاطب را تجزیه و تحلیلل نموده و حتی به شما پیشنهاد می دهد که چه کتابی را بخوانید. "نیکلاس بودو"، مدیر فروش این شرکت می گوید: «این روبات مانند انسان، برای سخن گفتن از حرکات بدن استفاده می کند. این برای مردم دلپذیرتر است.» تاکنون ۱۰ هزار نمونه از این روباتها را در هتلها برای خوش آمد گویی مسافران و یا دادن داده ها مورد نیاز به مشتریان بکار گرفته ایم.» ادعا بر آن است که ربات ها و هواپیما های بدون سرنشین زندگی مان را آسان تر نموده اند. اهداف این شرکتها نشان دادن توانایی این فناوری در عملیاتهای نجات است."کارولین بریگرت"، مدیر روابط عمومی شرکت «دی جی ای» می گوید: «اگر بدنبال فرد گمشده ای هستید، با این روش می توانید از دوربینهای مجهز بهره ببرید. می توانید خیلی سریع بخش بزرگتری را جستجو کنید. یا می توانید بر روی یک نقطه مشخص که عملیات نجات در آنجا قرار است انجام شود تمرکز کنید. همچنین برای نظارت بر زیر ساختها و سازه های عمودی مانند توربینهای بادی، برجهای مخابراتی و یا کارهای ساخت و ساز می توان از آنها کمک گرفت.» برای چند سال آینده نیز باید خود را برای اتومبیل های خودران، خانه های متصل، شهرهای هوشمند، و محیط های صنعتی حاضر کنیم. گرچه فناوری گوشیهای همراه مانع سخن گفتن رو در رو با دیگران می شود، ولی این نمایشگاه فرصتی است تا مدیران شرکتها برای دست یافتن به توافقهای تجاری با یکدیگر دیدار کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه