گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ مرداد

مقامات کوالکام اعلام کردند اختلاف نظر اپل با کوالکام به نظر می‌رسد تاثیر بزرگی بر اجزا استفاده شده در مدل‌های آیفون پیش روی شرکت در سال جاری خواهد داشت. CNET به نقل از George Davis، مدیر مالی کوالکام گفت: «اپل قصد دارد تا به طور انحصاری از مودم‌های رقیب ما به جای مودم‌های کوالکام در عرضه‌ی آیفون های آینده‌اش استفاده کند.» Davis نامی از اینتل نبرد، اما اینتل تنها تامین‌کننده‌ی دیگری است که این قطعه را برای گوشی‌های هوشمند اپل فراهم می‌کند.
این خبر منطبق با خبری است که اوایل سال جاری، تحلیلگر KGI، آقای Ming-Chi Ku منتشر کرده بود، وی گفته بود که اپل کوالکام را به عنوان تامین‌کننده‌ی طولانی مدت مودم‌های سلولار خود در نتیجه‌ی اختلاف قانونی با این سازنده‌ی تراشه رها می‌کند. با راه‌اندازی 4G، اپل شروع به استفاده از مودم‌های کوالکام و اینتل کرد، اگرچه کوالکام به خاطر تامین سریع‌تر اجزا به خود می‌بالید. کوالکام در هفته‌ی جاری آزمایش سرعت تراشه‌ی Snapdragon 845 خود را به عنوان اثباتی برای برتر بودن محصولش نسبت به اینتل اعلام کرد، احتمالا این در تلاش برای پیش‌دستی از عکس‌العمل منفی نسبت به افشای امروز Davis است.
در حال حاضر، اپل و کوالکام درگیر نقض پتنت و اختلاف حق امتیاز در مورد استفاده‌ی اپل از فناوری کوالکام و میزان پول درخواستی این سازنده‌ی تراشه از اپل برای بهره‌برداری از اجزا و پتنت‌های کوالکام هستند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه