سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ خرداد

کوالکام به تازگی Snapdragon XR1 را عرضه کرد – اولین "پلتفرم اختصاصی Extended Reality" این شرکت، و چیپست مخصوص طراحی شده برای هدست‌های VR و AR. تراشه‌ی XR1 به معنای ارائه‌ی تجربه‌ی بهتری بر روی دیوایس‌های اصلی با امکان پخش با کیفیت صوت و تصویر، همچنین کنترل‌های تعاملی 3-DoF و6-DoF است. کوالکام همینطور اعلام کرد شرکت‌هایی نظیر Meta ،Vive ،Vuzix و Pico در حال حاضر مشغول طراحی محصولاتی بر پایه‌ي همین تراشه می‌باشند.
XR1 ویدئوهای 4K با حداکثر ۶۰ فریم در ثانیه، همپوشانی 3D، نمایشگرهای دوگانه، و کتابخانه‌های گرافیک‌های معمول APIs OpenGL ،OpenCL و Vulkan را پشتیبانی می‌کند. با پردازنده‌ی سیگنال تصویری Spectra، این چیپست می‌تواند برای داشتن کیفیت تصویر واضح تر، اختلال‌ها را کاهش دهد.
در عین حال، XR1 از فناوری‌های صوتی کوالکام مانند 3D Audio Suite ،Aqstic و aptX برای ایجاد صدایی با دقتی بالا بهره می‌برد.
برای آسان‌تر کردن تعامل کاربر با جهان مجازی و افزوده، XR1 همچنین از 3-DoF و 6-DoF برای ردیابی کنترل‌کننده استفاده می‌کند. در این حالت سازنده می‌تواند تصمیم بگیرد از چه درجه‌ای (سه یا شش) استفاده کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه