ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت

کوالکام، بزرگترین سازنده‌ی تراشه‌های موبایل، آماده می‌شود تا تلاش خود را برای توسعه‌ی پردازنده‌ی سرورهای مرکز داده متوقف کند.
این شرکت مستقر در سن دیگو در حال بررسی این موضوع است که آیا بهتر است این واحد را تعطیل کند یا مالکیت آن را واگذار نماید، بخش مورد نظر در حال کار بر روی روش‌هایی بود تا این تکنولوژی را از ARM Holding Plc برای تراشه‌هایی که در قلب سرورها جای می‌گیرند، به بازار معرفی کند. ARM یکی از رقبای اینتل در توسعه‌ی طراحی نیمه هادی‌ها است و معماری آن در ابتدا در محصولات کم مصرف انرژی مانند گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شد.
کوالکام بزرگترین حامی در تلاش برای پیدا کردن نقشی برای طراحی‌های ARM در با کیفیت‌ترین و جدیدترین‌های بازار محاسباتی است، جایی که تراشه‌ها چندین هزار دلار به فروش می‌رسند.
تراشه‌سازان سال‌ها است تلاش می‌کنند تا صاحبان مراکز اطلاعاتی بزرگ مانند شرکت Alphabet Inc.’s Google و خدمات Amazon Web را از نظر نیاز به پردازنده‌هایی برای به کار انداختن سرورهاشان تامین کنند، آن هم در بازاری که اینتل بر حدود ۹۹ درصد از سهم آن تسلط کامل دارد.
در گزارش درآمدی ماه گذشته‌ی این شرکت آمده بود که کوالکام بر روی کاهش هزینه‌ها در زمینه‌های محصولات غیر اساسی متمرکز است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه