سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۷ مهر

کوالکام ادعا می‌کند اپل به طور وسیعی مالکیت معنوی محرمانه‌ی این شرکت را زیر پا می‌گذارد و برای بهبود عملکرد تراشه‌ها، با دزدیدن اطلاعات کوالکام، آن‌ها را در اختیار اینتل قرار می‌دهد.
ادعای جدید کوالکام در دادگاه عالی کالیفرنیا، روز دوشنبه مطرح شد، این شرکت تلاش می‌کند تخلف قبلی دعوای حقوقی بر علیه اپل را تجدید کند. در توافقنامه‌ی نرم‌افزاری با اپل، کوالکام برای این شرکت کد منبع‌های محرمانه و ابزارهایی را تامین می‌کرد که قابل استفاده در توسعه و نگهداری مودم‌های آیفون بودند.
کوالکام مدعی است ارتباطاتی بین مهندسین اپل و اینتل را در طول فرایند بررسی این پرونده کشف کرده است. گفته شده این مهندسان، اطلاعات کوالکام را برای کمک در رسیدن اینتل به رقیبش استفاده کردند – فرایندی که اتفاق افتاده این است که مودم‌های اینتل یک نسل یا بیشتر از کوالکام عقب هستند. در سال جاری، اپل استفاده از مودم‌های کوالکام را در جدیدترین آیفون‌هایش متوقف کرد، و اینتل را جایگزین آن نمود.
درحالیکه کوالکام حق دارد پیگیر تخلفات اپل شود، متوقف کردن استفاده از قطعات کوالکام جای تعجب زیادی دارد. اپل آشکارا در حال توسعه‌ی تراشه‌های متعلق به خودش در مقیاس بالا در تمام دسته‌ها است و برای این کار مدت‌ها است اقدام به ثبت پتنت‌ها و استخدام مهندسین فناوری‌ها‌ مودم کرده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه