سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۷ آذر

Snapdragon 855 نام پردازنده‌ی پرچمدار جدید کوالکام برای گوشی‌های موبایل است که کوالکام از آن در نشست فناوری Snapdragon در هاوایی رونمایی کرد.
این اعلام قابل پیش‌بینی بود، کوالکام در کنفرانس مشابهی، دقیقا یکسال پیش، Snapdragon 845 را معرفی کرد. البته پردازنده‌ی 855 جدید تنها از نظر مشخصات فنی ارتقا نیافته است، بلکه 855 در اولین موج از موبایل‌های 5G دیده می‌شود. کوالکام همچنین گفت این پلتفرم جدید از سرعت دانلود "چند گیگابیتی" بر روی شبکه‌های 5G پشتیبانی می‌کند.
در نشست فناوری امسال، یکی از مهم‌ترین نقاط قوت قبل از راه‌اندازی شبکه‌های مبتنی بر 5G بسیار سریع در ایالات متحده‌ی آمریکا، حضور اپراتورهای AT&T و Verizon با گوشی‌هایی واقعی در این نشست است. از زمانی که نمونه‌های پیشین 5G یا به صورت نمایشی و پشت درب‌های بسته عرضه شدند و یا نمونه‌های آزمایشی بودند که کسی قادر به استفاده از آن‌ها نبود، این اولین‌بار بود که افراد توانایی خرید و استفاده از آن‌ها را دارند.
در هفته‌ی جاری، Verizon و AT&T کار گوشی‌های 5G و هات‌اسپات‌های مبتنی بر تراشه‌های کوالکام را نمایش می‌دهند که شامل مودم X50 LTE موجود و احتمالا تراشه‌ی جدید Snapdragon 855 خواهد بود.
به علت تسلط کوالکام بر حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند، به خصوص در ایالات متحده‌ی آمریکا، جای بحث کمی از حضور Snapdragon 855 در بسیاری از موبایل‌های پرچمدار مهم در سال ۲۰۱۹ باقی می‌ماند. کوالام ثابت کرده که هر سال تلاش می‌کند قدرت پردازش، عمر باتری، پردازش تصویر، بازی‌سازی، یادگیری ماشین، یا هر قابلیت دیگری را بهتر کند.
کوالکام قبلا تائید کرده بود که نسل آینده‌ی Snapdragon دارای فرایند تولید ۷ نانومتری خواهد بود، این مدارهای کوچک‌تر به معنای بهبود در کارایی هستند که می‌تواند شامل عملکرد و عمر باتری بهتر باشند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه