سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۷ مهر

کوالکام جدیدترین تراشه‌هایش را به عنوان بخشی از پورتفولیوی وای‌فای ۶۰ گیگاهرتزی ارجاع می‌دهد، اما این تکنولوژی با عنوان 802.11ay و WiGig هم شناخته می‌شود. بر خلاف Wi-Fi 6 که تنها از باندهای رادیویی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتزی در داخل روترهای Wi-Fi امروزی استفاده می‌کند، WiGig سخت افزارهای ۶۰ گیگاهرتزی را اضافه می‌کند که با وجود اینکه توانایی کمتری در نفوذ به دیوارها دارد، سرعت‌های بهتری را ارائه می‌دهد.
مجهز بودن چیپست‌های جدید QCA64x8 و QCA64x1 از طیفی ۶۰ گیگاهرتزی وعده‌ی سرعت‌های ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و تاخیرهای چند میلی ثانیه‌ای را داده است. کوالکام می‌گوید تراشه‌های جدید آن عمر باتری بیشتری را ممکن می‌سازند که یک امتیاز صنعتی برای مصرف کم‌انرژی و عملکرد خام بهینه‌تر است. جالب‌تر اینکه تراشه‌های جدید قابلیت سنجش همیشه فعال محیطی Wi-Fi را فعال می‌کند، بنابراین مکان‌یابی و حرکت‌های افراد و موضوعات با دقت بیشتری شناسایی می‌شوند. این ویژگی احتمالا برای خدمات اضطراری و نقشه‌برداری داخلی هم استفاده شود.
کوالکام انتظار دارد تراشه‌های جدید آن برای تجربه‌های بازی‌سازی و سرگرمی 4K و تجربه‌های بی‌سیم VR/AR هم قابل بهره‌بردای باشند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه