گوناگون
مصطفی طبری۹:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ خرداد

شرکت داروسازی سوئیسی Novartis با همکاری استارت آپ بیوتک آمریکایی Rani Therapeutics قصد تولید یک کپسول روباتیک به منظور رساندن داروهای پیچیده که معمولاً از طریق تزریق انجام می شود، به شیوه ای جدید را دارند.
این کپسول همانند کپسول های رایج بلعیده می شود، اما درون آن سوزن های کوچکی از جنس شکر قرار گرفته اند که داروهای مورد نظر را به دیواره روده تزریق می کنند.
این دستاورد جدید می تواند رویای مصرف داروهای بیولوژیکی بزرگ‌مولوکل در غالب کپسول های عادی را تحقق ببخشد. در این راه البته تلاش های زیادی صورت گرفت که متاسفانه با توجه به از هم پاشیده شدن ترکیبات و اجزای کپسول ها در معده، با شکست مواجه شدند.
این استارت آپ قصد دارد تحقیقات امکان سنجی این شیوه را در 18 الی 24 ماه آینده ادامه دهد تا ارزیابی کند چه نوع از داروهای تولید Novartis می توانند از این طریق وارد جریان خون شوند.


پیش از این Google Ventures نیز حمایت خود را از این استارت آپ اعلام کرده بود و حالا Novartis نیز به جمع حامیان این طرح اضافه شده است. این غول داروسازی قصد دارد سرمایه گذاری عظیمی بر روی این پروژه انجام دهد که احتمالاً به همکاری گسترده تر و یا ثبت لیسانس این فناوری منجر خواهد شد.
سال گذشته Novartis با همکاری گوگل، تحقیق و توسعه لنزهای تماسی هوشمند را برای کمک به اندازه گیری قند خون در بیماران دیابتی شروع کردند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چیتا؛ روباتی شبیه به یوزپلنگ که می تواند از روی موانع بپرد