پوشیدنی
الناز فرجی۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ آبان

ما شاهد توسعه ی کیسه های هوای مسابقه ی اسکی در طول چند سال گذشته بودیم و در حالیکه این تکنولوژی به پایان نزدیک شده اما هنوز برای انجام ورزشی که برایش طراحی شده کار لازم دارد . اگر نکته اضافه کردن گزینه های بیشتر است ، ما با جلیقه ی کیسه ی هوایی جدید 2.0 از تولید کننده ی وسیایل امنیتی سوئدی ، POC و گروه فرانسوی In&motion یک قدم به جلو برمیداریم . در این بخش ، dainese ، طراح اولین کیسه ی هوای پوشیدنی در این فصل تکنولوژی اش را بر پشت شرکت کنندگان جام جهانی میپوشاند . این کیسه ی هوا که با کیسه های هوای بهمن متفاوت است (وسیله ای که کارش نجات جان قربانی بهمن در بالای برف است ) ، این کیسه ی هوای مسابقه ی اسکی کارش فراهم کردن اثر محافظتی در ضربه های سریع است . به لطف فدراسیون اسکی بین المللی (fis) ، dainese اولین کیسه ی هوای اینچنینی را طراحی کرد و در سال 2014 نشان داد .
ورزشکاران سطح بالا موجودات خاصی هستند، با اینکه این کیسه های هوای باد شونده به صورت خودکار پتانسیل دور کردن آسیب های جدی را دارد ، بازیکنان اسکی به پوشیدن آنها میلی ندارند . بر طبق گفته های یک مقاله در new york times فوریه ی گذشته ، شرکت کنندگان نگران اثراتی بودند که پوشیدن این کیسه ی هوا میتوانست بر عملکرد روی برفشان داشته باشد . یک وکالت نامه ی FIS که کیسه های هوا را لازم و ضروری میکند میتواند نگرانی شرکت کنندگان را با نگه داشتن انها در یک سطح کم کند . اگر همه آن را بپوشند ، پس همه از همان آثار برخوردار خواهند شد ، مثبت و منفی . اما بر طبق گفته های همان مقاله، FIS علاقه مند به داشتن بیش از یک گزینه ی  کیسه هوای قابل پوشیدن  و آماده برای شرکت کنندگان بود تا بتواند آن را به عنوان یک تعهد و قانون در نظر بگیرد .
این ممکن است هدف اصلی تعهد نباشد اما در زمستان 2015/16 حداقل یک گزینه ی کیسه ی هوای اضافه خواهد بود . این جلیقه ی کیسه ی هوای محافظ پشت جدید 2.0 ، توسط FIS برای استفاده در ارتفاعات زیاد و مسابقه ی اسکی تایید شده است . مانند D.air دیانیز ، این محافظ پشت از یک سری سنسور های مرتبط برای تشخیص سقوط های آسیب زننده استفاده میکند که بر یک سری الگوریتم ها برای تشخیص این سقوط ها از مسابقات نرمال تکیه میکند . که 1000 تحلیل در ثانیه انجام میدهد و کیسه را در 100 ms باد میکند تا در مقابل ضربه ها مقاومت کند .
زمانی که باد شد ، این کیسه ی هوای poc / in&motion گردن، سینه ، ستون فقرات ، شکم و کفل را میپوشاند . طراحی این کیسه ی هوا کمی با کیسه ی هوای دیانیز متفاوت است - که بیشتر در محافظت از قسمت های کفل با آن لوله های کناری شاخک مانندش مشخص است اما هدف یکی است : گذاشتن ضربه گیر ها بین معلق شونده و زمین سختی که در آن سرعت میگیرد . poc میگوید که این کیسه 4 برابر  ظرفیت جذب بیشتری نسبت به محافظان استاندارد قبلی دارد . poc سیستم in&motion را در جلیقه ی سبک وزن جا داده و طوری طراحی کرده که زیر لباس مسابقه ی اسکی باز پوشیده شود . مانند دیانیز در تونل باد آزمایش میشود تا بفهمند که این جلیقه عیچ توانایی هوایی بر اسکی باز ندارد .
مطلب جالب نه چندان مهمی دیگر اینکه - در حالیک دیانیز ایتالیا به تونل باد فراری برای آزمایش متکی بود، poc سوئد شراکت کاری با ولوو دارد که این به معنی دسترسی به تونل باد نیز است . poc میگوید که چندین شرکت کننده ی اسکی و ارتفاع این جلیقه را در این فصل خواهند پوشید ، مانند اسکی باز کانادایی و عضو تیم poc ، دیو دانکن . جالب است که شرکت تصمیم دارد که نسخه ی مخصوص مشتری این جلیقه را از طریق خرده فروش های منتخبی در نیمکره ی شمالی در پاییز 2016 بفروشد . در حالیکه این تکنولوژی قطعا برای امنیت شرکت کنندگان سودمند است ، اما برای اسکی بازهایی معمولی استفاده ای ندارد . آنها ممکن است به دفعات در ارتفاعات پایین تر و سرعت غیر تهدید کننده بیفتند .


شاید  به عنوان عکس العملی به اعلام و خبر POC در هفته ی پیش ، دیانیز مقاله ی خودش را این هفته بیرون داد و اعلام کردکه کیسه ی هوای D-air ski اش در جام جهنی توسط اعضای تیم های استرالیا ، ایتالیا ، کانادا و آمریکا استفاده خواهد شد . و حالا کیسه ی هوایی را معرفی میکند که سرعت 25 میلی ثانیه را دارد ، و از 100 میلی ثانیه سریع تر است و سال پیش راه اندازی شد .
ثابت شده که این زمستان میتواند برای تکنولوژی کیسه ی هوای مسابقه ی اسکی بسیار جالب باشد و ما امیدواریم که بیبنیم کدام ورزشکاران از آنها استفاده میکنند ، چطور استفاده میکنند و عمل میکنند و اینکه آیا این تکنولوژی در برف خوب عمل میکند .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عینک هوشمند خوش ساخت موراتا ، کنترل وسایل خانگی را در صورت شما قرار میدهد