پوشیدنی
نيلوفر كل واخي۱۰:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۳۱ خرداد

قیمت 35 دلار Pokemon Go Plus برای بازیکنان موقتی بیش از اندازه گران قیمت می باشد و مربیان هاردکور Pokemon نیز نیازی به آن ندارند.

زمانی که از بازیکنان Pokemon می پرسید که آنها از چه چیزی در مورد بازی کردن لذت می برند، پاسخ آنها در بیشتر موارد شامل Pokemon واقعی از برخی جهات است. برخی از آن ها از آموزش موجودات خود به منظور ایجاد یک تیم برای نبرد نهایی لذت می برند و برخی دیگر به جنبه های آموزشی این بازی علاقه نشان می دهند. در برخی موارد شما حتی می توانید Pokemon خود را به مراسم باشکوه نمایش زیبایی ببرید و لباس های رسمی را به کمک لوازم جانبی پرزرق و برق تن آنها کنید. و البته، هیجان پیدا کردن گونه های مختلف تا حد امکان، به منظور دستیابی به هدف نهایی نیز در این بازی وجود دارد: یک Pokedex کامل، شامل تمام Pokemon های شناخته شده می باشد. این شخصیت ها در قلب بیشتر بازی های Pokemon قرار دارند.

و این همان چیزی است که گدجت پوشیدنی جدید، Pokemon Go Plus را به چیز گیج کننده ای تبدیل کرده است. این گدجت یک گزینه ی انتخابی و افزونه ی جانبی برای بازی AR جدید برای موبایل یعنی Pokemon Go محسوب می شود که به کاهش عمل به دست آوردن Pokemon به مجموعه ای از چراغ های چشمک زن می پردازد. این دستگاه در زمانی که Pokemon در نزدیکی شما قرار داشته باشد روشن شده و شروع به لرزیدن می کند. شما به فشار دادن دکمه می پردازید و دستگاه با یک نور آبی در صورت موفقیت آمیز بودن و یا نور قرمز در صورت عدم موفقیت به شما پاسخ می دهد.

ایده ی اصلی ایجاد امکان برای مربیان pokemon است که بتوانند بدون نیاز به بیرون آوردن تلفن های خود در بازی شرکت کنند، آن ها بر روی دنیای واقعی متمرکز خواهند بود. اگر آنها در مسیر خود به سمت مکانی باشند، می توانند به راه رفتن ادامه دهند ، و اگر در وسط یک مکالمه باشند می توانند به صحبت کردن ادامه دهند. اگرچه، Pokemon می تواند کمی اعتیادآور باشد و برای شما وسواس فکری ایجاد کند، و احتمال کمی وجود دارد که کسی پس از فشار دادن این دکمه ، تصمیم به بیرون آوردن تلفن خود نکند. دلیل آن این است که بیشترین لذت بازی در اشتیاق مربوط به آن چه که به آن دست پیدا کرده اید، قرار دارد.

این دکمه همچنین برای صرفه جویی در زمان در نظر گرفته شده است، زیرا گرفتن Pokemon نیاز به کمی ترفند و بررسی دارد: شما از کدام توپ Poke استفاده میکنید؟ آیا این مورد به شما کمک می کند؟ این روند دشوار به وسیله ی استراتژی " اسپری کردن و دعا کردن" جایگزین شده است، و بدین معناست که زمانی که شما در نهایت تلفن خود را بیرون می آورید، احتمالا زمانی را برای هرس کردن فهرست موجودات خود صرف می کنید که هرچند وقت یکبار شما را ناامید خواهند کرد. زمانی که بازیکن با یک Pokemon نادر برخورد می کند، چه اتفاقی رخ می دهد؟ آیا Go Plus به طرز خودکار، بهترین استراتژی را برای گرفتن آن به کار می برد؟ و آیا بازیکنان به باز کردن اپلیکیشن می پردازند تا متوجه شوند که Go Plus آن ها در تلاش برای به دام انداختن آن به همراه یک توپ Poke استاندارد بوده و شکست خورده است؟ ( برای انجام این کار به یک Master Ball نیاز دارید).

هیچ مشکلی برای توسعه ی تجربه Pokemon در دنیای واقعی با گرفتن کمی کمک اضافی از سخت افزارها وجود ندارد. این اولین باری نیست که یک بازی Pokemon با افزونه های جانبی همراه شده است ، و Go Plus نیز اولین دستگاهی نیست که به تشویق مربیان Pokemon برای فعال تر بودن می پردازد: Pokemon Pikachu یک حیوان خانگی دیجیتال بود که به عنوان یک گام شمار نیز مورد استفاده قرار می گرفت، و به کاربر به دلیل راه رفتن و بازکردن مراحل بعدی و فعالیت های بازی پاداش می داد. جانشین آن، Pokemon Pikacho 2 GS ، می توانست به انتقال داده ها به کمک Pokemon طلایی، نقره ای و کریستالی بپردازد، و لزوما به معامله ی قدم های شما با آیتم های موجود در بازی می پرداخت. چندین سال بعد، PokeWalker به صورت رایگان و به همرا کپی های  Pokemon HeartGold و  SouldSilverدر دسترس قرار گرفت و به ارائه ی عملکردهای مشابهی پرداخت. تمام این گام شمارها، به اضافه کردن افزونه های جانبی به تجربیات Pokemon پرداختند، اما از طرف دیگر جزو وسایل بازی محسوب می شدند که می توانستند به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرند. تعامل شما با Go Plus به فشار دادن دکمه و امیدوار بودن برای تبدیل شدن رنگ آن به آبی محدود می شود.

شاید اگر Pokemon Go Plus ارزان قیمت یا یکبار مصرف بود، این مسئله زیاد مهم به نظر نمی رسید، یعنی محصولی بود که می توانستید برای یکبار از آن استفاده کنید و سپس آن را فراموش کنید. اما نینتندو به تولید محصولات ارزان یا یکبار مصرف نمی پردازد. اگرچه این بازی به صورت رایگان راه اندازی خواهد شد و نیاز به Go Plus برای کار کردن نخواهد داشت، این دستگاه به صورت جداگانه به قیمت 35 دلار به فروش می رسد. و این بیشتر از چیزی است که بیشتر مردم برای بازی های موبایل هزینه می کنند. در واقع این در مورد چیزی است که شما برای میزان متوسطی از بازی های 3DS هزینه می کنید که عنوان Pokemon را نیز شامل می شود. کاربرانی که هرازگاهی به سراغ این بازی می آیند به احتمال زیاد این گزینه را کنار می گذارند، با وجود اینکه آنها افرادی هستند که می توانند از این گدجت پوشیدنی بیشترین نفع را ببرند زیرا پیش رفتن رو به جلو در بازی Pokemon را بدون صرف کردن ساعت ها تلاش برای آنها بسیار آسان می کند.

شما باید واقعا به Pokemon  علاقه داشته باشید تا چنین مبلغی را برای چنین محصولی پرداخت کنید و از طرف دیگر برایتان مهم نباشد که همه جا آن را دست خود کنید. همچنین تعدادی از افراد وجود دارند که تنها به همین دلیل این محصول را خریداری می کنند. مربیان هاردکور همیشه به دنبال روش های جدید برای بهبود بخشیدن به تجربه ی استفاده از Pokemon هستند و کار اضافی مانند انداختن یک Poke Ball به سمت همه چیز، برای آنها مهم نمیباشد" که این رویکرد از طرف دیگر نیاز به مدیریت تیمی دارد. اما از طرف دیگر این محصول چیزی نیست که بازیکنان به خاطر آن به دادن حق امتیاز به این محصول بپردازند. اگر شما واقعا Pokemon را دوست دارید، نمیخواهید که چیزی بیشتر از یک چراغ چشمک زن داشته باشید؟












دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

حاشیه های بازی پوک مون گو در اینترنت