اپلیکیشن
نيلوفر كل واخي۲۰:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۹ شهريور

WhatsApp قول داده بود که پس از پیوستن به فیسبوک هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. اما حالا همه چیز در حال تغییر کردن است.
شرایط و خدمات جدید WhatsApp سبب ایجاد یک جنبش در میان حامیان خصوصی آن شده است. دیروز، این شرکت اعلام کرد که آن ها به اشتراک گذاری شماره تلفن کاربران خود، داده های پروفایل آن ها، وضعیت پیام ها و وضعیت آنلاین آن ها را با فیسبوک، یعنی شرکت مادر خود، آغاز خواهند کرد. یک تغییر که مرکز اطلاعات خصوصی الکترونیکی (EPIC) به دنبال آن ادعا کرده است که این تغییر قانون رضایت کمیته ی تجاری فدرال را نقض کرده است.


به ویژه، گروه خصوصی گفته است که آنها در نظر دارند تا به تنظیم یک شکایت بر علیه این شرکت ها به دلیل نقض فعالیت های کمیته ی تجاری فدرال بپردازند که برعلیه "فعالیت ها یا اقدامات غیرعادلانه و گول زننده" هشدار میدهد. در اینجا، EPIC به متهم کردن WhatsApp به دلیل دروغ گفتن به کاربران پرداخته است زیرا آن ها قول داده بودند که فروش آن ها در سال 2014 به فیسبوک، بر روی سیاست های خصوصی آن ها تاثیری نخواهد داشت، و همچنین قول داده بودند که هیچگاه به فروش یا به اشتراک گذاشتن "اطلاعات قابل شناسایی شخصی" مانند شماره تلفن، نام، داده های پروفایل و ... بر اساس سیاست های جدید نخواهند پرداخت.
WhatsApp گفته است که آن ها نیاز دارند تا داده های محدودی را با فیسبوک به اشتراک بگذارند تا بتوانند به امتحان کردن ویژگی های جدیدی بپردازند که برای کمک کردن به کاربران و به منظور "برقراری ارتباط با کسب و کار" طراحی شده اند، از جمله دریافت اطلاعیه های مربوط به کلاه برداری از یک بانک و یا تاخیر در پروازها از شرکت های هواپیمایی. WhatsApp همچنین مدعی شده است که تمامی پیام ها به طور کامل رمزگذاری خواهند شد، و توسط کارکنان فیسبوک و WhatsApp غیرقابل خواندن خواهد بود.
کاربران همچنین تا 30 روز فرصت دارند تا در مورد به اشتراک گذاشتن بخش هایی از خدمات جدید دست به انتخاب بزنند، اما با توجه به EPIC ، این مورد شرکت را در برابر دستور رضایت FTC محافظت نخواهد کرد. این دستور ظاهرا نیاز دارد که شرکت به رضایت انتخابی، قبل از پرسیدن از آن ها به منظور موافقت با شرایط جدید دست پیدا کند. WhatsApp از لحاظ فنی به ارائه ی یک گزینه ی انتخابی پرداخته است، اما مشخص نیست که چگونه باید به آن دست پیدا کرد: باید بر روی قسمت read کلیک کنید تا بتوانید بخش موافقت نامه و خدمات و شرایط را قبل از اینکه گزینه ی انتخابی برای شما نمایش داده شود، مشاهده کنید.
به نظر می رسد گروه های خصوصی در حال جدا کردن ویژگی های متفاوت می باشند، اما چگونگی مدیریت داده های کاربران، از عواقب قانونی پیش بینی نشده ای برخوردار است. تنها گروه های علاقه مند به خصوصی نیستند که نگران این موضوع می باشند، کمیسیون اطلاعاتی انگلستان نیز همچنین در حال بررسی تغییر سیاست های WhatsApp می باشد تا اطمینان حاصل کند که با قوانین محافظت از داده ها همخوانی دارد. این یک آشوب پیچیده محسوب میشود، اما حداقل فیسبوک مطمئن است که در سمت درست قانون قرار گرفته است. "WhatsApp با قوانین مربوطه سازگاری دارد"، یکی از سخنگویان در مصاحبه ی Motherboard گفته است "مثل همیشه، ما تعهدات خود را در زمان طراحی به روزرسانی هایی مانند این مورد، بررسی خواهیم کرد."

برچسب هاWhatsApp
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

برنامه نویسان برای هک سیستم حفاظتی واتساپ دست بکار شدند