کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۳ دي

به گزارش راه پرداخت، اکنون بیش از یک دهه است که پول موبایلی، به یکی از مهم‌ترین درگاه‌های دسترسی به خدمات مالی تبدیل شده است. مقیاس استفاده از پول موبایلی، با وجود اینکه هم اینک نیز با ۸۶۵ میلیون حساب کاربری ثبت شده در ۹ کشور مختلف جهان و پردازش روزانه بالغ بر ۱.۳ میلیارد دلار تراکنش در اوج شکوفایی خود قرار دارد، به شدت نیز در حال افزایش است.
به دلیل اهمیت که حوزه پول موبایلی میان جوامع و کشورهای مختلف پیدا کرده است، تیم پول موبایلی جی‌اس‌ام‌ای به منظور بررسی چالش‌ها و روندهای تاثیرگذار بر این نوآوری، گزارشی با عنوان «۲۰۱۸ state of the industry report on mobile money» منتشر کرده است.
در این گزارش سعی شده چهار فاکتور و روند کلیدی شکل‌دهنده صنعت پول موبایلی در سال گذشته به‌صورت کامل مورد ارزیابی قرار گیرد. فعلا، تنها به نگاهی گذرا به این روندها بسنده شده است، اما در ادامه  هر یک از روندهای مذکور را به تفصیل توضیح داده شده است.
راه پرداخت هم با حمایت شرکت توسن سها این گزارش را ترجمه و با عنوان «گزارشی از صنعت پول موبایلی در سال ۲۰۱۸» منتشر کرده است که در ادامه می‌توانید خلاصه‌ای از این گزارش و همینطور فایل پی‌دی‌اف آن را دانلود و مطالعه کنید.
سال ۲۰۱۸ سالی دراماتیک برای پذیرش و توسعه گوشی‌های تلفن همراه هوشمند در کشورهای در حال توسعه بود. به‌طوری که بسیاری از ارائه‌دهندگان طیف وسیعی از سرویس‌ها و خدمات مالی را از طریق اپلیکیشن‌های کاربر پسند ارائه می‌دهند.
ضمن اینکه تعامل‌پذیری نیز در سال گذشته به اوج اهمیت خود رسید و توانست جایگاه خود را به‌عنوان یکی از اولویت‌های استراتژیک صنعت خدمات مالی تثبیت کند. فاکتوری که می‌تواند نه‌تنها زمینه‌ساز ترقی هرچه بیشتر پول موبایلی در صنعت خدمات مالی باشد، بلکه افزایش مقیاس کاربردهای موردی و پتانسیل‌های این روند خارق‌العاده را نیز در پی دارد؛ همان چیزی که اکنون به‌عنوان یکی از ملزومات تجربه کاربری معرفی می‌شود. ضمن اینکه مهمترین عوامل رشد دیجیتال صنعت خدمات مالی در سال ۲۰۱۸، دو عامل پرداخت‌های انبوه یا عمده و پرداخت‌هاای صورت‌حساب‌های خرده‌فروشی معرفی شده‌اند که هر دو جز تجربیاتی هستند که کاربران در سایه پول موبایلی خاطره بهتری از آنها دارند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه