کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت

اپل نتایج درآمدی خود را در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ اعلام کرد، درآمد شرکت در این مدت ۶۱.۱ میلیارد دلار با احتساب فروش ۵۲.۲ میلیون iPhone، به میزان ۹.۱۱۳ میلیون iPad، به تعداد ۴.۰۷۸ میلیون Mac، و ۹.۱۹۰ میلیارد دلار خدمات بود. این شرکت راهنمای درآمدی بین ۶۰ تا ۶۲ میلیارد دلار را اعلام کرده بود.
به رغم نگرانی‌های اظهار شده پیش از این گزارش توسط تحلیلگران، هر دوی درآمد و عایدی در هر سهم (EPS) نشان دهنده‌ی رکوردهایی برای اپل بودند. فروش این شرکت در سه ماهه‌ی جدید در مقایسه با سال گذشته رشد آرامی داشتند – در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۷، اپل ۵۰.۷۶ میلیون iPhone، به میزان ۸.۹۲ میلیون iPad، و ۴.۱۹۹ میلیون Mac فروخت و به درآمد ۵۲.۹ میلیارد دلاری دست یافت – درآمد این شرکت هم در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸، ۱۶ درصد افزایش داشت. EPS هم با ۳۰ درصد رشد، به بیش از ۱۵ میلیارد دلار جریان وجوه نقد عملیاتی را منجر شد.
بزرگ‌ترین رشد سه ماهه‌ی شرکت مربوط به خدمات و دسته‌بندی "محصولات دیگر" است، این دو بخش به ترتیب شاهد ۳۱ و ۳۸ درصد رشد بودند، و این‌ها احتمالا در ارتباط با فروش عالی Apple Music ،Apple Play و Apple Watch بودند. به لطف قیمت‌های بالای iPhone X، این مدل رشد ۱۴ درصد در درآمد سالیانه را تجربه کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه