ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ دي

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هنوز دریافت برخی خدمات الکترونیکی روانسازی نشده است و باید با طرح مسائل در شورای سیاست‌گذاری گواهی الکترونیکی به کاهش هزینه‌ها و تسریع در رسیدگی به امور مردم پرداخت.
به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، «رضا رحمانی» در بیست و ششمین جلسه شورای سیاست گذاری گواهی الکترونیکی کشور بر سهولت، تسریع و اصلاح امور از سوی این شورا و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تاکید کرد.
رحمانی به تاکید رییس جمهوری بر کاهش فساد، تسهیل امور و خدمات‌رسانی بهتر اشاره کرد و خواستار آن شد که موانع انجام الکترونیکی امور برطرف شود.
در این جلسه اجرای طرح ارتقا و جایگزینی مرکز دولتی «صدور گواهی الکترونیکی ریشه» و راه اندازی ساختار «سه جی» (نسل سوم) سند سیاست‌های گواهی الکترونیکی زیرساخت کلید عمومی کشور تصویب شد.
انتخابات اعضای کمیته نظارتی نیز برگزار و مقرر شد کمیته با حضور هفت نفر تشکیل شود.
ریاست جمهوری، وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت، وزارت کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و سازمان نظام مهندسی رایانه‌ای در این کمیته عضوند.
مرکز دولتی صدور گواهی الکترونیکی ریشه طبق آیین‌نامه ماده ۳۲ قانون تجارت الکترونیکی، مسئول اعطای مجوز ایجاد، امضا، صدور و ابطال گواهی الکترونیکی در زیرساخت کلید عمومی کشور است.
به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز بیست و هفتم تیرماه اصلاح فرایندهای اداری را یکی از راه‌کارهای ریشه کنی فساد برشمرد و گفت: بیش از ۱۳۰۰ مجوز در کشور وجود دارد که هر کدام می‌تواند دارای امضای طلایی باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه