ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۳ فروردين

براساس آمار گمرک ایران طی سال ۹۶ تعداد ۳ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۶۱۷ دستگاه گوشی تلفن همراه در سامانه‌ی جامع گمرکی و پنجره‌ی واحد تجارت فرامرزی گمرک ثبت و به کشور وارد شده است.
به گزارش فارس،‌ گمرک ایران از رشد ۵۶/ ۱۰۸ درصدی واردات گوشی تلفن همراه طی سال ۹۶ خبر داد و اعلام کرد: طی سال ۹۶ تعداد ۳ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۶۱۷ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۵۱۸ میلیون و ۲۶۵ هزار دلار به کشور وارد شده است.
مرک ایران از امکانات و قابلیت‌های سامانه‌ی جامع گمرکی و پنجره‌ی واحد تجارت فرامرزی در اجرای طرح رجیستری خبر داد و اعلام کرد: با کمک بانک اطلاعاتی سامانه جامع گمرکی و پنجره‌ی واحد تجارت فرامرزی تمامی کالاهای خروجی از گمرکات به ویژه گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر شناسنامه‌دار هستند.
به کمک سامانه‌های الکترونیکی در گمرک کاملا روشن و مشخص است که چه نوع کالایی حتی با ارزش زیر ۱۰ دلار و تحت کدام ردیف تعرفه‌ای و با مجوز کدام سازمان وارد کشور شده و کالا توسط کدام شرکت کشتیرانی حمل و مشخصات کالا در شرکت‌های بازرسی و بیمه با چه عنوانی ثبت شده است.
شفافیت سامانه‌ی گمرک به اندازه‌ای است که امکان رصد صاحب کالا، نوع اظهار و اینکه با کدام وسیله حمل به آدرس کدام انبار حمل شده، مشخص است و این موارد از دیگر قابلیت‌های سامانه‌ی جامع گمرکی و پنجره‌ی واحد تجارت فرامرزی گمرک به شمار می‌رود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه