گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ دي

گوگل هفته‌ی جاری گفته بود که دستیار صوتی‌اش را در دیوایس‌های لمسی جدید LG ،Sony ، JBL و Lenovo جاسازی می‌کند. این چهار اسپیکر هوشمند که در نمایشگاه CES در لاس وگاس معرفی شدند – دارای ویژگی‌های فرمان‌ و صفحه‌نمایش صوتی هستند و قادر به برقراری تماس ویدئویی و فراهم ساختن خدماتی چون ویدئوهای یوتیوب، مسیریابی‌ها، کمک به آشپزی و عکس‌های مورد علاقه‌ی کاربر هستند.
این حرکت همچنین نشان دهنده‌ی اولین تلاش گوگل برای رقابت با Amazon Echo Show و Echo Spot است. هر دوی دستگاه‌های متعلق به آمازون از سال گذشته در دسترس قرار گرفتند.
گوگل و آمازون که برای پیشی گرفتن از دیگر غول‌های فناوری عجله دارند، انتظار می‌رود سال جاری اسپیکرهای هوشمندی را عرضه کنند. این دو شرکت جسورانه محصول ارائه می‌دهند، آن‌ها را بین‌المللی می کنند و حتی به افق های جدید گسترش می دهند.
از اواخر ماه سپتامبر، این دو شرکت بیش از شش محصول جدید تولید کردند که مجهز به دستیار هوش مصنوعی بودند. گوگل و آمازون ادعا می‌کنند که آن‌ها قصد دارند دستیار هوش مصنوعی خود را در هر جایی عرضه کنند و به نظر می‌رسد آن‌ها با این موافق هستند که جنگ امروز در سه دسته‌ی مهم قرار دارد: خانه، ماشین و فضای کار.
در نمایشگاه CES در سال جاری، شاهد تلاش‌های گوگل برای گنجاندن دستیار هوش مصنوعی‌اش در لوازم خانگی و آشپزخانه‌ی LG و GE Appliances و همینطور در خودروها با ادغام Android Auto بودیم. هر چند در این نمایشگاه تقریبا هیچ شرکتی حرفی از فضاهای کار نزد، و جای تعجب هم نیست، چراکه CES نمایشگاه تجاری مصرف‌کننده است، اما گوگل قصد دارد صفحه‌نمایش‌ها را به دستیار خود مجهز کند که یک فاکتور برای رقابت با Alexa برای مشتریان سازمانی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه