ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۴ تير

با گذشت بیش از یک هفته از اتمام زمان وعده‌ی وزیر ارتباطات برای کاهش قیمت گوشی و عملیاتی نشدن این قول، وی بار دیگر وعده داد که در هفته‌ی جاری راه‌های کاهش قیمت موبایل را با وزیر صنعت بررسی می‌کند.
به گزارش مهر، پس از افزایش قیمت گوشی تلفن همراه در بازار که به دلیل نوسانات نرخ ارز رخ داد و واردکنندگان گوشی تلفن همراه، به‌ رغم دریافت ارز دولتی (۴۲۰۰ تومانی) این کالاها را در بازار با نرخ آزاد به فروش رساندند، وزیر ارتباطات با انتشار لیست دریافت‌کنندگان ارز دولتی، بر پیگیری این تخلف صورت گرفته تأکید کرد.
محمدجواد آذری جهرمی هفته‌ی اول تیرماه گفت که «به دلیل سوء استفاده صورت گرفته، قیمت‌های موبایل افزایش و توان خرید مردم نیز کاهش‌ یافته است؛ اما با پیگیری و اقدامات دولت، در ۱۰ روز آینده بازار به تعادل خواهد رسید.»
اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که وضعیت بازار گوشی موبایل کماکان با مشکل مواجه است، افزایش قیمت و کمبود کالا پا بر جاست؛ کالا در بازار یافت نمی‌شود، فروشندگان کالا را نمی‌فروشند و قیمت‌ها نیز تغییر چندانی را نسبت به هفته‌ی گذشته نشان نمی‌دهد.
با این‌ وجود وزیر ارتباطات بار دیگر اعلام کرده که در هفته‌ی جاری راه‌های کاهش قیمت را طی جلسه‌ای با وزیر صنعت بررسی می‌کند.
با وجود این اظهارات اما همچنان وضعیت گوشی‌های موبایل که با نرخ دولتی به کشور آمده مشخص نشده و تاکنون سازوکار حل معضل گران‌فروشی این بازار به‌ جایی نرسیده است.
مهدی محبی، رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی در گفتگو با مهر معتقد است که اعلام لیست دریافت‌کنندگان ارز دولتی در بازار موبایل تغییری از لحاظ قیمت ایجاد نکرده است و هم‌اکنون التهاب قیمت در این بازار دیده می‌شود.
وی با بیان اینکه به دلیل بلاتکلیفی در بازار گوشی موبایل، قیمت‌ها تغییری پیدا نکرده و ارزان نشده است، ادامه داد: بسیاری از فروشندگان نیز فروش خود را تا مشخص شدن این وضعیت متوقف کرده‌اند.
رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی با اشاره به اینکه در این بازار، خریداران نیز سردرگم هستند و مردم برای خرید گوشی، با چندین نرخ قیمت مواجه می‌شوند، افزود: کالای ثبت سفارش شده برخی از واردکنندگانی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند نیز هنوز به کشور نرسیده و به‌ طور کل بازار گوشی موبایل از نظر قیمت، مانند قبل است.
وی گفت: از سوی دیگر عرضه و تقاضا در بازار گوشی موبایل نیز همخوانی ندارد و به دلیل آنکه بازار با کمبود کالا روبه‌رو است، نمی‌توان به کاهش قیمت گوشی در شرایط فعلی امیدوار بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه