موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱۲:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۵ مرداد

با توجه به شایعات اخیر، کمپانی نوکیا، آماده عرضه دو گوشی هوشمند تحت نام تجاری خود است. به گزارش منبع خبری Feng، تا کنون اطلاعات پراکنده ای در مورد این گوشی اعلام شده که در میان این شایعاتی در مورد ماژول دوربین منحصر به فرد این گوشی به چشم می خورد.

در ماه می سال 2016 شرکت فنلاندی HDM Global Oy به مدت ده سال مجوز تولید گوشی های هوشمند و تبلت تحت نام تجاری نوکیا  را دریافت کرد. در این میان یکی از تامین کننده های کمپانی اپل به نام فاکسفان نیز به آنان کمک کرد.

ویژگی ها

در اواسط ماه جولای سال جاری، ویژگی های دو گوشی هوشمند جدید نوکیا، که برای اولین بار پس از انتقال مجوز آن تولید شده منتشر شد:
صفحه نمایش: 5.2 و 5.5 اینچ با رزولوشن QHD  2560х1440 ؛
پردازنده: 820Qualcomm -4 هسته با فرکانس 2.2 گیگاهرتز، 64 بیتی ؛
دوربین اصلی: 22.6 مگاپیکسل ؛
سیستم عامل: اندروید 7.0 Nougat  (Z-Launcher System UI)
قیمت: 3000 یوان
دوربین منحصر به فرد

هر دو تلفن هوشمند پوشش فلزی دارند.  اما ویژگی های اصلی این دستگاه ماژول دوربین بر اساس گرافن می باشد.دو دانشمند روسی به نام های کنستانتین نووسلف و آندری گیم در اوایل سال 2000 این تکنولوژی را ارائه کرده اند و موفق به تولید ماده ای با خواص منحصر به فرد، گرافن شدند این ماده  یک لایه کربن با ضخامت یک اتم است، در عین نازک بودن اما بسیار با دوام است.

حق ثبت اختراع


نوکیا حسگر تصویر گرافن را در سال 2012 به ثبت رساند این تکنولوزی تا بحال در برند های دیگر مورد استفاده قرار نگرفته است اما در صورت موفقیت و رضایت مشتریان به زودی گسترش خواهد یافت.

برچسب هاNokia
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بازگشت نوکیای فنلاندی به بازار