تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۳ شهريور

گوگل اعلام کرد Andrew Moore، استاد دانشکده‌ی علوم کامپیوتر دانشگاه Carnegie Mello در آینده هدایت تلاش‌های این شرکت در بخش هوش مصنوعی را بر عهده می‌گیرد. Moore این نقش را از دانشمند ارشد هوش مصنوعی گوگل، Fei-Fei Lie، استاد دانشگاه استنفورد می‌گیرد. Li از سال ۲۰۱۶ به این سمت مشغول بود. Moore هم که قبلا گفته بود قصد ترک دانشگاه Carnegie Mello را از اواخر آگوست دارد، از سال ۲۰۰۰ در این دانشگاه حضور داشت. وی قبلا در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ برای گوگل کار می‌کرده، در طول این مدت وی به تاسیس مرکز تحقیقاتی گوگل در پتزبورگ کمک کرد، جایی که احتمالا Moore در آنجا کار خود را آغاز خواهد کرد.
Li با بازگشت به دانشگاه استنفورد، همچنان به عنوان مشاور Google Cloud خواهد بود. Li مدیر آزمایشگاه هوش مصنوعی استنفورد (SAIL) است که به بررسی برخی از زمینه‌های تحقیقاتی مهم در پیشرفت هوش مصنوعی همچون پردازش زبان طبیعی، بینایی کامپیوتر، رباتیک، و یادگیری عمیق پرداخت.
راه‌اندازی AutoML برای خودکار کردن ایجاد هوش مصنوعی از جمله فعالیت‌های Li در گوگل بود.
Li همچنین از سودمندی AI برای بشریت حمایت کرد و Al4All را تاسیس کرد، سازمان غیر دولتی که متمرکز بر ارتباط جوانان از جوامع کمتر شناخته شده و فعال در زمینه‌ی هوش مصنوعی با افرادی در دانشگاه‌های تحقیقاتی و شرکت‌های فناوری بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه