موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۷ شهريور

در چند روز گذشته تعدادی از دارندگان موبایل‌های Google Pixel و گوشی‌های مبتنی بر Android 9 Pie متوجه شدند قابلیت ذخیره‌ی باتری این نرم‌افزار به طور خودکار فعال شده است. جالب این است که این اتفاق زمانی رخ داد که باتری گوشی نزدیک به شارژ کامل بود، نه هنگامی که شارژ آن نزدیک به زمان اتمام باشد. آن طور که Android Police گزارش کرد در ابتدا فرض بر این بود که این نوعی اشکال جزئی در جدیدترین نسخه‌ی اندروید است که همین چند هفته‌ی پیش منتشر شد. برخی کاربران هم فکر می‌کردند که احتمالا آن‌ها به صورت ناخواسته حالت ذخیره‌ی باتری را فعال کرده‌اند.
اما در حقیقت این کار گوگل بود.
گوگل پیامی بر روی Reddit منتشر کرد با این مضمون که: این یک آزمایش داخلی برای امتحان ویژگی‌های ذخیره‌ی باتری بود که اشتباها برای کاربران بیشتری مورد استفاده قرار گرفت. بنابراین، گوگل از راه دور و به طور تصادفی، این تنظیمات موبایل را برای عده‌ی زیادی از مشتریان در دنیای واقعی تغییر داد.
این تغییر تنها برای موبایل‌های پیکسل رخ نداد، گوشی‌هایی از جمله Essential Phone ،OnePlus 6 ،Nokia، و دیگر ابزارهایی که با Pie اجرا می‌شدند هم بدون هیچ اقدامی از طرف مالکانشان، شاهد فعال شدن Battery Saver بودند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه