نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ فروردين

گوگل تلاش برای بهبود کنترل بر روی اطلاعات در اپ اندروید را هماهنگ کرده است. این شرکت عمدتا این کار را با معرفی تغییراتی در سطح سیستم‌عامل اندروید، اصلاح سیاست‌های توسعه‌دهندگان Google Play، الزام توسعه‌دهندگان به اعلان واضح در اختیار داشتن اطلاعات حساس، و محدود کردن دسترسی به مجوزهای خاص (همانند SMS و لیست‌های تماس) انجام می‌دهد. اما این شرکت همیشه در مورد این تغییرات شفاف نبوده، و به قصد پایان دادن به این شرایط، اعلام کرد برخی قوانین خود را شفاف می‌کند و نحوه‌ی کارکرد اپ‌های غیر پایبند را بررسی می‌کند.
Sameer Samat، معاون مدیریت محصول شرکت در پست وبلاگی نوشت: "از ابتدا تلاش کردیم اندروید را به عنوان سیستم‌عاملی کاملا منبع‌باز معرفی کنیم ... این رویکرد مبتنی بر توسعه‌دهنده و باز بودن، سنگ بنای فلسفه‌ی اندروید از آغاز بوده است. اما با رشد و توسعه‌ی این پلتفرم، هر تصمیمی که ما گرفتیم همراه با بده و بستان‌هایی است ... مسئولیت در قبال کاربران چیزی است که ما همیشه جدی گرفته‌ایم."
گوگل می‌گوید، زمان بیشتری را برای بازبینی اپ‌هایی که توسط توسعه‌دهندگان بدون پیشینه‌ی آزمون شده تهیه شده‌اند، اختصاص می‌دهد. این شرکت ادعا می‌کند این اقدام به آن اجازه‌ی بررسی بیشتر پلتفرمش را قبل از تائید اپ‌ها برای فعال شدن در فروشگاه Google Play می‌دهد و به آن کمک می‌کند تصمیمات نادرست در مورد اکانت‌های توسعه‌دهنده را کمتر کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه