تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۱۶:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۳ خرداد

کمپانیهای بزرگ همواره از کسبوکارهای نوپا (استارتآپ) حمایت میکنند، تا از طریق سرمایهگذاری روی آنها بتوانند حوزه نوآوری و ایدهپردازی خود را گسترش دهند. در همین راستا و پس از شایعهای که ماه گذشته منتشر شد، گوگل به طور رسمی اعلام کرد که یک مرکز رشد فناوری درون تشکیلات خودش راهاندازی نموده است. گوگل با این کار امیدوار است نیروهای خلاق و کارآفرین خود را حفظ نماید.
این مرکز رشد فناوری، ناحیه 120 نامیده شده، و اشارهای دارد به این واقعیت که کارمندان گوگل 20 درصد از زمان کاریشان را صرف پروژههای مورد علاقه و شخصی خود مینمایند. ساندرا پیچای، مدیرعامل گوگل، خبر مذکور را در گفتگو با نشریه فوربز تایید کرده و برادلی هورویتز، از مدیران اجرایی گوگل، حضور خود را در این پروژه تایید کرده است. البته هنوز جزییات زیادی درباره این مرکز مبهم باقی مانده است.
پرسش اصلی اینجا است که آیا چنین رویهای در نهایت منجر به حفظ سرمایه انسانی و نوآوریها درون ساختار شرکت میگردد؟ باید توجه داشت که شرکتهای نوپا میتوانند سرمایه بیرونی را جذب کرده و از قواعد دست و پا گیر کمپانیهای بزرگ همچون گوگل خود را رها سازند.
در پایان باید اشاره کرد سایر شرکتها نیز متوجه ارزش و منفعت شرکتهای نوپا و ایدهمحور هستند، اما بسیاری از آنها ترجیح دادهاند ساختار داخلیشان را برای پشتیبانی از ایدههای نو بازسازی کنند. از جمله میتوان پروژه First Flight شرکت سونی و یک پروژه مشابه در شرکت الجی را نام برد، که در آن کارمندان تشویق به ارایه ایدههای نو میشوند. در این میان شرکت سامسونگ نیز برنامه دارد روحیه ایدهپردازی را در فرهنگ سازمانی خود گسترش دهد.

برچسب هاFirst Flightgoogle
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عرضه اینترنت سریع برای کاربران پروژه وای فای گوگل در خارج از کشور