ایران و جهان
مصطفی طبری۱۱:۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲ تير

گوگل یکی از شبکه های عصبی مصنوعی خود را به گونه ای برنامه ریزی کرد تا قادر به تولید تصاویر هنری شگفت انگیز باشد. این شبکه ها معمولاً توسط گوگل برای استفاده در قابلیت جستجوی معکوس تصاویر مشابه از روی یک تصویر نمونه بکار گرفته می شود.
شبکه های عصبی به گونه ای برنامه نویسی شده اند تا ویژگی های خاصی را در تصاویر تشخیص داده و در نتیجه قابلیت جستجوی معکوس تصاویر را ممکن سازند. این شبکه ها را می توان به شکلی تغییر داد تا با تشخیص یک ویژگی اصلی در تصاویر، آنها را تکرار یا برجسته تر کند.
با این کار، الگوهای تکرار شونده تولید می شوند که در نهایت تصاویری جالب خلق خواهد شد. برای مثال، در یک تصویر که یک پرنده در بین ابرها دیده می شود، با استفاده از این شبکه ها تصویری با ابرها و پرنده های بیشتر تولید می شود.


با استفاده از این شبکه های الگوهای جالب و خلاقانه ای تشکیل می شود. گوگل مثال های مختلفی را در این زمینه منتشر کرده است. شبکه های عصبی مذکور به عنوان مثال می توانند گیاهان را به پرندگان و حشرات، درختان را به ساختمان ها و افق ها را به برج ها و معابد تبدیل کنند. یا مثلاً با استفاده از تصاویر بازو،  تصاویری از دمبل ها را تولید کنند، چرا که اکثر تصاویری که در آنها دمبل حضور دارد، طبیعتاً یک بازو هم هست!
بطور خلاصه گوگل نرم افزاری را طراحی کرده که دقیقاً همان کار شما زمانی که به ابرهای آسمان یا تصاویر خیره می شوید و سعی در ایجاد اشکال جالب دارید را انجام می دهد، با این تفاوت که نتایج نهایی نرم افزار گوگل، تصاویری هنری و شاهکار هستند!

برچسب هاgoogleTrippy Art
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گوگل امکاناتی انحصاری برای بخش نرم افزاری گوشی هایnexus خود قرار میدهد