اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۴ مهر

گوگل اپلیکیشن اندرویدی جدیدی را راه‌اندازی کرد که به افراد با اختلالات حرکتی کمک می‌کند دستگاه‌هایشان را کنترل کنند. Voice Access به کاربر اجازه‌ی هدایت برنامه، نوشتن و ویرایش متن، و صحبت با دستیار گوگل را می‌دهد. علاوه بر این، کاربران می‌توانند خصوصیات بیشتری از آن را با کنترل کردن دریافت کنند، مانند استفاده از صدا برای ضربه زدن دکمه‌ها یا تنظیم کنترل‌های داخلی برنامه. افراد همچنین قادر به اسکرول کردن یا حرکت دادن صفحات برنامه هستند.
برای مثال اگر کاربر بخواهد متنی را بنویسد یا ویرایش کند، می‌تواند این کار را با "OK Google" آغاز کند و سپس برنامه‌ی مورد نظر خود را با دستور "open" باز کند. این رابط اکثرا متکی بر اعداد اختصاص یافته به نواحی است که افراد می‌توانند با آن تعامل کنند، به طوریکه کاربران پس از آن جایی را که آن‌ها می‌خواهند تایپ کنند با گفتن عدد اختصاص یافته‌ی Voice Access انتخاب می‌کنند. بعد از آن کاربران می‌توانند با صدای بلند پیام خود را بگویند و همچنان که آن را انجام می‌دهند، ویرایش هم بکنند. فرد می‌تواند بگوید "خط را پاک کن" یا "برگشت کن"، یا زمانیکه کار نوشتن تمام شود، بگوید "گوش دادن را متوقف کن". گوگل لیستی از دستورات را بر روی Support Page قرار داده که شامل دستورات عمومی و نحوه‌ی تنظیم کردن تلفن است.
اگرچه گوگل می‌گوید این برنامه برای افراد مبتلا به بیماری پارکینسون، MS، آرتریت، و آسیب‌های نخاعی است، اما افرادی که دستشان پر است نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. در حال حاضر برنامه تنها به زبان انگلیسی ارائه شده، اما در آینده زبان‌های دیگر هم به آن اضافه می‌شوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه