موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۵ آبان

هر ماه تیم امنیتی گوگل مجموعه‌ی جدیدی از وصله‌ها را برای اندروید منتشر می‌کند – و هر بار، اپراتورها و تولیدکنندگان تلاش می‌کنند آن را بر روی تلفن‌ها ارائه کنند. این مشکلی پیچیده و بلند مدت است، اما The Verge قرارداد محرمانه‌ای را به دست آورد که نشان می‌دهد حالا برخی تولیدکنندگان تعهد واضحی نسبت به حفظ به‌روزرسانی موبایل‌هایشان دارند که در قرارداد با گوگل نوشته شده است.
در قرارداد به دست آمده، نوشته شده سازندگان دستگاه‌های اندرویدی ملزم هستند به طور منظم به‌روزرسانی‌ها برای هر موبایل یا تبلت محبوبی را حداقل برای دو سال نصب کنند. قرارداد گوگل با شرکای اندرویدی تصریح می‌کند که آن‌ها بایستی "حداقل چهار به‌روزرسانی امنیتی" را در طی یک سال از راه‌اندازی هر تلفن تامین کنند. به‌روزرسانی‌های امنیتی در سال دوم هم اجباری است، هر چند حداقل تعداد مشخصی از انتشارها مد نظر نیستند.
ریاست بخش امنیت اندروید گوگل به این شرایط اوایل سال جاری و در مصاحبه‌ی Google I/O اشاره کرده بود. وی گفته بود گوگل قوانینی را به توافق نامه‌اش با شرکا برای راه‌اندازی "منظم" به‌روزرسانی‌های امنیتی اضافه می‌کند. هر چند در آن زمان معلوم نبود چه تعداد دستگاه از آن استفاده می‌کنند، چند وقت یک بار این به‌روزرسانی‌ها عرضه می‌شوند، یا برای چه مدت خواهند بود.
این شرایط هر دستگاهی را که پس از ۳۱ ژانویه راه‌اندازی شده و توسط بیش از صد هزار کاربر فعال شده است، پوشش می‌دهد. با آغاز ۳۱ جولای، نیازها به وصله در ۷۵ درصد از "مدل‌های اجباری امنیتی" تولیدکنندگان به کار برده شدند. با شروع ۳۱ ژانویه‌ی ۲۰۱۹، گوگل تمامی دستگاه‌های اجباری امنیتی را برای دریافت این به‌روزرسانی‌ها مجبور می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه