ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ ارديبهشت

روز گذشته رگباری نمادین از هواپیماهای کاغذی در آسمان‌های مسکو و چند شهر دیگر دیده شدند، این پیامی از سوی کاربران روسی در حمایت از تلگرام، اپلیکیشن پیام‌رسانی بود که هفته‌ی گذشته با حکم رگولاتور مخابرات روسیه Roskomnadzor (RKN) مسدود شد. تلگرام از نشان هواپیمای کاغذی برای پیام‌رسانش استفاده می‌کند. RKN اعتقاد دارد تلگرام قوانین ملی روسیه را با عدم موافقت دسترسی به کلیدهای رمزنگاری‌اش نقض کرده است.
فرستادن هواپیمای کاغذی حرکتی کوچک و نمادین برای مقاومت دیجیتالی بود که به صورت آنلاین شکل گرفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۸ میلیون آدرس IP در روسیه تحت تاثیر این بلاک قرار دارند.
در جدیدترین اتفاق در روسیه، گوگل هم تائید کرد تحت تاثیر این انسداد قرار گرفته است. بر اساس آنچه تا کنون به دست آمده، Google Search، Gmail، و اعلان‌هایی که برای اپلیکیشن‌های اندرویدی ارسال می‌شدند از جمله سرویس‌هایی هستند که متاثر از این اقدام شدند.
گوگل پس از آنکه RKN اعلام کرد انسدادهای بیشتری را برای آدرس‌های IP اعمال می‌کند، اطلاعیه‌ای منتشر کرد. در زمان اوج این انسدادها، RKN نزدیک به ۱۹ میلیون آدرس IP، با تعدادی از سرویس‌های شخص ثالثی که از Google Cloud و Amazon AWS همچون Twitch و Spotify استفاده می‌کنند را مسدود کرد.
روسیه در بین کشورهایی است که نوعی فایروال دیجیتالی را استفاده می‌کند، و به صورت دوره‌ای و موقت برخی محتواهای آنلاین را مسدود می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه